Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye BMW 5-Serie


Pixi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det jeg ikke fatter er hvorfor man skal ha automat-kasse når man nettopp har svidd av flere hundre tusen kr på en bil med 180 diesel-gamp. Synes at litt av poenget forsvinner... :ermm:

Når man først svir av så mye, kan man like godt svi av 28 tusen til på automatkasse :D

Lenke til kommentar
Det jeg ikke fatter er hvorfor man skal ha automat-kasse når man nettopp har svidd av flere hundre tusen kr på en bil med 180 diesel-gamp. Synes at litt av poenget forsvinner... :ermm:

Når man først svir av så mye, kan man like godt svi av 28 tusen til på automatkasse :D

Manual eier automat.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Ja lykke til med å selge en BMW 5er uten automat.

En 5er med diesel og automat er must. Moro med manuel men nytter nesten ikke å kvitte seg med den senere. På innbytte er de også sære, får nesten ikke noe igjen for bilen.

 

Skal dere gire ihjel kjøp en liten sportsbil som er ment med manuel kasse

Lenke til kommentar
Ja lykke til med å selge en BMW 5er uten automat.

En 5er med diesel og automat er must. Moro med manuel men nytter nesten ikke å kvitte seg med den senere. På innbytte er de også sære, får nesten ikke noe igjen for bilen.

 

Skal dere gire ihjel kjøp en liten sportsbil som er ment med manuel kasse

Enig!

 

Man får full uttelling på Automat når man skal selge bilen.

Altså man taper ikke de 28 tusen man ga for automat.

Lenke til kommentar

Selv om jeg i utgangspunktet er glad i manuell kasse, synes jeg absolutt at automat er på sin plass i en bil som dette...

Etter min mening er manuell noe som hører hjemme i biler med turbo, eller i alle fall med en "agressiv" effektkurve. Diesel motorer har jo såpass bra dreiemoment over hele spekteret at det er liksom ikke noe stort poeng og sitte å røre med pinnen for og holde seg innefor et helt bestemt turtallsområde.

 

Egentlig syns jeg faktisk 80% av alle biler burde hatt automat, men Norsk avgiftsystem, og (gammel vane) har gjort at alle på død og liv skal sitte men den girstanga :p

Lenke til kommentar
Selv om jeg i utgangspunktet er glad i manuell kasse, synes jeg absolutt at automat er på sin plass i en bil som dette...

Etter min mening er manuell noe som hører hjemme i biler med turbo, eller i alle fall med en "agressiv" effektkurve. Diesel motorer har jo såpass bra dreiemoment over hele spekteret at det er liksom ikke noe stort poeng og sitte å røre med pinnen for og holde seg innefor et helt bestemt turtallsområde.

 

Egentlig syns jeg faktisk 80% av alle biler burde hatt automat, men Norsk avgiftsystem, og (gammel vane) har gjort at alle på død og liv skal sitte men den girstanga :p

:yes::D

Lenke til kommentar
Ja lykke til med å selge en BMW 5er uten automat.

En 5er med diesel og automat er must. Moro med manuel men nytter nesten ikke å kvitte seg med den senere. På innbytte er de også sære, får nesten ikke noe igjen for bilen.

 

Skal dere gire ihjel kjøp en liten sportsbil som er ment med manuel kasse

Tror ikke 520d er å få tak i med automat, var ikke det for 1-2 år siden, ihvertfall. Ellers blir det vel en smakssak med automat. Selv elsker jeg det, pga. komforten. Men har også sansen for kjørefølelsen man får med manuell, selv på en så stor bil som 5-serien.

Lenke til kommentar

Glemte forresten å si at, JA den bilen er dødslekker (har ikke sett den men :blush: ...)

BMW er jo helt fantastisk velbalansert, og har alltid vært det. Men de er vel desverre kanskje ikke helt i fremste rekke på holdbarheten fortsatt? (vet ikke hvordan dette er med de helt nye da men..)

Men uansett er det helt klart bil jeg ville hatt, hvis man verdsetter litt sjel i en bil er de jo i særklasse, skal man bare ha noe som går og går og g... så finnes det vel desverre bedre... :(

Lenke til kommentar
Glemte forresten å si at, JA den bilen er dødslekker (har ikke sett den men :blush: ...)

BMW er jo helt fantastisk velbalansert, og har alltid vært det. Men de er vel desverre kanskje ikke helt i fremste rekke på holdbarheten fortsatt? (vet ikke hvordan dette er med de helt nye da men..)

Men uansett er det helt klart bil jeg ville hatt, hvis man verdsetter litt sjel i en bil er de jo i særklasse, skal man bare ha noe som går og går og g... så finnes det vel desverre bedre... :(

Skal se om jeg får lagt ut bildene på ett annet nettsted!

Lenke til kommentar

har som tidligare nevnt jobba how BMW forhandler og alle 5'ara kjem med automat kasse. Trur faktisk ikkje det var et einaste unntak engang...:shrug:

 

Enkelte 3'ara kjem derimot med manuell kasse, men også her er automatkassene begynt å ta over.

 

Men vil også få lov til å sei det at automatkassane har jo komt seg betraktelig over åra, er ikkje det samme med aut.gir no som det var for 15 år sida...:)

Lenke til kommentar
har som tidligare nevnt jobba how BMW forhandler og alle 5'ara kjem med automat kasse. Trur faktisk ikkje det var et einaste unntak engang...:shrug:

 

Enkelte 3'ara kjem derimot med manuell kasse, men også her er automatkassene begynt å ta over.

 

Men vil også få lov til å sei det at automatkassane har jo komt seg betraktelig over åra, er ikkje det samme med aut.gir no som det var for 15 år sida...:)

Den gamle 5'ern vi hadde var med manuell kasse..

Lenke til kommentar
Det jeg ikke fatter er hvorfor man skal ha automat-kasse når man nettopp har svidd av flere hundre tusen kr på en bil med 180 diesel-gamp. Synes at litt av poenget forsvinner... :ermm:

Når man først svir av så mye, kan man like godt svi av 28 tusen til på automatkasse :D

Er ikke noe gøy med 180 gamp når man ikke får ha den hele og fulle kontrollen over dem selv. ;)

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar
En av få ting jeg hater med BMW er at de er fullstendig håpløse på vinterføre, men BMW er ikke alene på dette område Mercedes med bakhjulstrekk er og ikke akkurat bra. Mulig jeg har litt sære krav til bil, men den skal komme fram om det faller 25cm pudder....

Nuvel, jeg har da ikke noe problem å komme frem overalt med min '96 E36..

kommer nok en del an på føreren ja ;)

Lenke til kommentar
Er ikke noe gøy med 180 gamp når man ikke får ha den hele og fulle kontrollen over dem selv. ;)

Man trenger egentlig ikke manuell på denne motoren. Sperra er på 4500 RPM.

Den drar like godt over hele registeret omtrendt, når man begynner å nærme seg 4000 RPM drar det ikke like godt som det gjør mellom 2200 og 3700 :)

Endret av Pixi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...