Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye BMW 5-Serie

Pixi

Anbefalte innlegg

Hva syntes dere om den nye BMW 5-serien? Både sedan og Stv.

Fatter'n og mutter'n har kjøpt en 525 Diesel Stv med automat og 180 Diesel-gamp!

Den er sølvfarga...

Det drar godt, og hvilken design! Det er utrolig lekkert. Og med svart skinn innvendig :thumbup:

Godbil!

Sommer: 18"

Vinter: 16"

Originalfelger på alle hjul.

EDIT: Skriveleif...

Endret av Pixi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En av få ting jeg hater med BMW er at de er fullstendig håpløse på vinterføre, men BMW er ikke alene på dette område Mercedes med bakhjulstrekk er og ikke akkurat bra. Mulig jeg har litt sære krav til bil, men den skal komme fram om det faller 25cm pudder....

Lenke til kommentar

Så lenge det ikke er for mye is/snø kommer man langt med nyere biler. Har kjørt Mercedes CLK på vinterføre og det gikk greit selv om det ikke akkurat var 4x4, kommer nok en del ann på åssen man kjører og, ivrig med gassen så setter man seg fast.

Mulig det er mer min kjørestil som gjør at jeg rett og slett ikke kan ha noe annet enn en SUV eller lignende...gir f*** om det er brøytekanter når jeg skal parkere:)

Lenke til kommentar
Så lenge det ikke er for mye is/snø kommer man langt med nyere biler. Har kjørt Mercedes CLK på vinterføre og det gikk greit selv om det ikke akkurat var 4x4, kommer nok en del ann på åssen man kjører og, ivrig med gassen så setter man seg fast.

Mulig det er mer min kjørestil som gjør at jeg rett og slett ikke kan ha noe annet enn en SUV eller lignende...gir f*** om det er brøytekanter når jeg skal parkere:)

Hehe..... Det er stor forskjell på Bakhjulstrekk og 4x4 ja ! :yes:

Det er jo ikke alle som har sånn kjørestil som deg heller da :D:D

Lenke til kommentar

Min mening: 5'ern er sikkert suveren å kjøre, men jeg synes at sedan-versjonen forbikjøres totalt designmessig av både MB E-klasse, MB CLS, Jaguar S-type og nye Audi A6.

Den nye 5'er Touring er langt mer elegant enn sedanen. For å si det sånn, skulle jeg valgt mellom MB E og BMW 5 sedan, ville jeg fått stjerne på panseret. Skulle jeg valgt stasjonsvogn, hadde det trolig blitt blå-hvit propell i stedet.

Aller helst (ville inntil 1 mnd siden ALDRI trodd jeg skulle si følgende) ville jeg hatt den nye Audi A6 Quattro Avant. :p

Endret av MyClassicT68
Lenke til kommentar
Min mening: 5'ern er sikkert suveren å kjøre, men jeg synes at sedan-versjonen forbikjøres totalt designmessig av både MB E-klasse, MB CLS, Jaguar S-type og nye Audi A6.

Den nye 5'er Touring er langt mer elegant enn sedanen. For å si det sånn, skulle jeg valgt mellom MB E og BMW 5 sedan, ville jeg fått stjerne på panseret. Skulle jeg valgt stasjonsvogn, hadde det trolig blitt blå-hvit propell i stedet.

Aller helst (ville inntil 1 mnd siden ALDRI trodd jeg skulle si følgende) ville jeg hatt den nye Audi A6 Quattro Avant. :p

MB-E klasse syntes jeg er litt kjedelig. Bør fornyes litt.

Er enig i at Stasjonsvogna er mer elegant enn Sedanen!

Lenke til kommentar
Den er utrolig DEILIG å kjøre med! Fetteren min som jobber i BMW'fabrikken ved Dingolfing lot meg prøve en ferska ny BMW som hadde rulla ut fra fabrikken et par timer tidligere. Den er så deilig å kjøre med :thumbs:

Hvordan motor sto i den, og var det STV.Vogn eller sedan?

Lenke til kommentar

Jobba på BMW forhandler i sommer..så eg har køyrt min del av Bmw, alt fra 1-serie, 3-serie. 5-serie (sedan, st.v) x3, x5, 7-serie.

Men den nye 5-serien er heilt rå. Nesten så eg ikkje tør å sette meg inn i en slik bil. Føler eg skitner den til. Skikkelig gode køyreegenskaper også. Syns sedanen er pen eg, men som mange andre er det nok stv som ser mest pen ut :)

For ikkje å snakke om den deilige nybil lukta i en BMW. (Ja, vil våge å påstå at den er heilt spesiell) Kan dog ikkje sammenligne den med en ny merc, siden eg aldri har sutte i en heilt ny merc. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

BMW VAR en flott bil før. Alltid hatt BMW og ikke noe annet men etter at E60 skal jeg

aldri ha BMW igjen. Flere feil og verksted besøk har jeg aldri hatt med

noen type bil før. Skal BMW være ekslusivt så for #¤%"&% lage noe kvalitet som

virkelig holder. Hvem gidder å betale mer for noe som har dårligere kvalitet enn en billig koreansk blikk?

Lenke til kommentar
BMW VAR en flott bil før. Alltid hatt BMW og ikke noe annet men etter at E60 skal jeg

aldri ha BMW igjen. Flere feil og verksted besøk har jeg aldri hatt med

noen type bil før. Skal BMW være ekslusivt så for #¤%"&% lage noe kvalitet som

virkelig holder. Hvem gidder å betale mer for noe som har dårligere kvalitet enn en billig koreansk blikk?

Då skjønner eg isåfall ingenting. Syns Bmw var endel feil på før, men har blitt bedre og bedre med åra... :shrug:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...