Gå til innhold

Får ikke partisjonert, disk2=bad

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en ny maskin der harddisken er på 120 GB (OS= XP Home edition).

Problemet er at jeg ikke får partisjonert HD. Vil ikke ha en så stor partisjon i tilfelle det skulle skje noe kræsj. Har satt i en annen HD også.

Jeg bruker Partition Magic 8.0. Det første som skjedde når jeg startet PM, var at C: is bad. Den prøvde å fikse på det, men uten hell. Etter det så har den vært i "bad-modus".

Disk 2 er HD med OS og er den som fulgte med maskinen. Disk 1 er HD som jeg satte inn etterpå og som allerede var partisjonert.

Noen tips? Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I partition Magic 8 kan du lage såkalte Rescue Disks som du kan boot e fra, prøv det. Har reddet meg flere ganger. Det ligger under Start-Alle programmer-Partition Magic 8.0-Partition Magic 8.0 Tools-Create Rescue Diskettes

du kan boote fra cd'n også

Lenke til kommentar

Tror du må bytte om rekkeføkgen på diskene. Disk 1 som du kaller det er den disken med OS sier du, (disk 0). Dett er er satt i boot record.

Setter inn du flere disker må de følgende være 1, 2, 3 osv.

For ordens skyld , den første disken leses av boot record som disk 0. Teller altså

0 ,1,2,3,osv

Lenke til kommentar

cjordan61:Det tanken har streifet meg faktisk, men jeg er litt usikker på hvordan jeg gjør det.

Den med OS er den som er master og den andre er da selvsagt slave. Burde ikke master være disk 0 og slave disk 1 automatisk??

Hjelp? Hva gjøre jeg? Bytter om på kablene i maskina??

Endret av Funky Morty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...