Gå til innhold

Ny kjølleribbe + vifte til PSU + overklokke.

Arve28

Anbefalte innlegg

Har Abit KR7A-raid med AMD XP1700+.

Har en vifte som er på 27db på CPU. Som er høyt. Må ned mot 20db. Hvilken kjølereibbe og vifte bør jeg kjøpe.

Er denne grei å klokke opp. Og hvor mye? Eller er det ikke vits?

Har et Chieftech hightower med en 340W PSU. Vil ha denne litt mer stille også.

Er det bare å bytte vifte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har min Athlon 2100+ (orginal 1.67 Ghz og 133 FSB) klokket til 2.0 Ghz (400 FSB) og VCore på 1.725, dette er med standard kjøler. Men jeg har et Xaser 5 kabinett som kjøler veldig bra ( har 5 vifter). Hvis du skal ha kjøler kan du jo vurdere denne og en god vifte til. Vi du ikke bruke så mye kan denne med ei eller to gode vifter være aktuelt

Lenke til kommentar

tips: for en vellyket kjøler velger men enkelt og greit den største kobberkjøleren man finner tak i (swiftech, zalman, termalright) og monterer på den størst dimensjonerte viften man kan(muligens med hjelp av en funel for å få på en større vifte og fjerne "deadspot" i mitten av viften).

velg en vifte med midels hastighet og heller bruk en variabel motstand for å senke turtallet på den etterpå.

da får du noe å gå på + at det mest sansynlig også er mer efektivt med tanke på luftmengde vs støy... jeg har ialefall erfart det slik.

Lenke til kommentar
Har min Athlon 2100+ (orginal 1.67 Ghz og 133 FSB) klokket til 2.0 Ghz (400 FSB) og VCore på 1.725, dette er med standard kjøler. Men jeg har et Xaser 5 kabinett som kjøler veldig bra ( har 5 vifter). Hvis du skal ha kjøler kan du jo vurdere denne og en god vifte til. Vi du ikke bruke så mye kan denne med ei eller to gode vifter være aktuelt

tviler på han har råd til hele butikken, to ganger.

microplex har direktelink på hvert produkt som IKKE står på den http:// dingsen (husker ikke hva den heter :blush: )

Men en XP-120 + en mist / papst vifte skulle være en hardcore kjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...