Gå til innhold

Vifteløs CPU-kjøler til Intel LGA775?

eivindlt

Anbefalte innlegg

Hei! Skal bygge ny pc, og er naturlig nok opptatt av lydnivået på pcn. Skal ha vifteløst skjermkort og 12cm-kabinettvifter, men sliter med å finne en vifteløs kjøler til cpu'en!! Hvor kan jeg finne det? Finnes det i det hele tatt? har sett på en Thermaltake (fanless103), men den passet ikke i min sokkel.

Vet noen om noen relevante kjølere? pris er ikke noen hindring :thumbup:

Eivindlt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok ikke du finner noen ribbe som er kraftig ( og stor nok ) til å kjøle en ~100W uten bruk av vifte. Da må du i så fall ha mange nok kabinettvifter til å skape den samle luftsirkulasjonen. Selv en CPU med en tidel av varmeutviklingen er vanskelig å holde stabil i en dårlig ventilert kasse ...

Tror heller du skal satse på en VIA C3, 90nm AMD A64 eller en Pentium-M hvis du skal gå vifteløs...

Lenke til kommentar
Tror nok ikke du finner noen ribbe som er kraftig ( og stor nok ) til å kjøle en  ~100W uten bruk av vifte. Da må du i så fall ha mange nok kabinettvifter til å skape den samle luftsirkulasjonen. Selv en CPU med en tidel av varmeutviklingen er vanskelig å holde stabil i en dårlig ventilert kasse ...

Tror heller du skal satse på en VIA C3, 90nm AMD A64 eller en Pentium-M hvis du skal gå vifteløs...

Den "fanless 103" kjøleren fungerte jo forsåvidt på en amd64 3200+ i et review jeg leste, men temperaturen var alt annet enn lav. Den kom opp i 70 grader under load. Noe prescott-kjøler er det nok ikke, selv om den er oppgitt til å klare prescott 3.6...

Edit: Det står i spesifikasjonene at du MÅ ha godt ventilert kasse for at den skal virke, og trenger du en delta-vifte i bakkant av kabinettet, er det bedre å kjøpe en god swiftech-kjøler eller lignede med en 17db vifte på eller noe..

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...