eivindlt Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Hei! Skal bygge ny pc, og er naturlig nok opptatt av lydnivået på pcn. Skal ha vifteløst skjermkort og 12cm-kabinettvifter, men sliter med å finne en vifteløs kjøler til cpu'en!! Hvor kan jeg finne det? Finnes det i det hele tatt? har sett på en Thermaltake (fanless103), men den passet ikke i min sokkel. Vet noen om noen relevante kjølere? pris er ikke noen hindring Eivindlt Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Tror nok ikke du finner noen ribbe som er kraftig ( og stor nok ) til å kjøle en ~100W uten bruk av vifte. Da må du i så fall ha mange nok kabinettvifter til å skape den samle luftsirkulasjonen. Selv en CPU med en tidel av varmeutviklingen er vanskelig å holde stabil i en dårlig ventilert kasse ... Tror heller du skal satse på en VIA C3, 90nm AMD A64 eller en Pentium-M hvis du skal gå vifteløs... Lenke til kommentar
likferd Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Tror nok ikke du finner noen ribbe som er kraftig ( og stor nok ) til å kjøle en ~100W uten bruk av vifte. Da må du i så fall ha mange nok kabinettvifter til å skape den samle luftsirkulasjonen. Selv en CPU med en tidel av varmeutviklingen er vanskelig å holde stabil i en dårlig ventilert kasse ... Tror heller du skal satse på en VIA C3, 90nm AMD A64 eller en Pentium-M hvis du skal gå vifteløs... Den "fanless 103" kjøleren fungerte jo forsåvidt på en amd64 3200+ i et review jeg leste, men temperaturen var alt annet enn lav. Den kom opp i 70 grader under load. Noe prescott-kjøler er det nok ikke, selv om den er oppgitt til å klare prescott 3.6... Edit: Det står i spesifikasjonene at du MÅ ha godt ventilert kasse for at den skal virke, og trenger du en delta-vifte i bakkant av kabinettet, er det bedre å kjøpe en god swiftech-kjøler eller lignede med en 17db vifte på eller noe.. Endret 28. november 2004 av likferd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå