Stian_ Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Hvorfor følger ikke bakgrunnen med nedover i FireFox men den gjør det i IE? http://stian.bang.dot.no/homepage/links/index.html <div id="middle"> <span id="middle_head">Links</span> <div id="links"> <div id="leftPart"> <div id="leftLinks">Tekst</div> <div id="RSS">Tekst</div> </div> <div id="rightLinks">Tekst</div> </div> <br /> </div> Divene går opp i opp, så skjønner ikke helt hva som er feilen. her er i alle fall css'n: div#middle { background: url('../images/bg/middle.png') repeat-y; width: 780px; font-size: 1.2em; color: #444488; line-height: 1.25em; /*Margin used for mozilla so it gets centered*/ margin-left: auto; margin-right: auto; } span#middle_head { font-size: 1.6em; color: #4444AA; } div#links { display: inline; width: 780px; text-align: center; } div#leftPart { display: inline; width: 510px; float: left; text-align: left; } div#leftLinks { display: inline; float: left; width: 250px; text-align: left; margin-left: 10px; } div#RSS { width: 250px; float: right; text-align: center; } div#rightLinks { display: inline; width: 250px; float: right; text-align: left; margin-right: 10px; } takker for svar Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Du må "cleare" de flytende elementene (trodde dette var basic knowledge etterhvert ) ved å sette clear: both på neste element etter de flytende (som vel blir #middle_bottom i dette tilfellet.) Lenke til kommentar
Stian_ Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Har aldri brukt eller trengt clear: both, så derfor er det ikke basic knowlegde for meg. Samme som position: absolute og !mportant. Men slikt lærer jeg når jeg trenger det. Takker i alle fall. EDIT: Vel, nå fikk jeg footern nederst, men nå forsvant bakgrunnen. siden: stian.bang.dot.no/homepage/links Det er ikke store forandringer fra forrige kode, fjernet div#links { display: inline; width: 780px; text-align: center; } og <div id="links"> </div> og la til clear: both; Endret 29. november 2004 av Thurloc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå