Gå til innhold

nvidia 6800 gt og ultra

eNix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ultra gir 3-4 mer fps. kjøper du kort nå ville jeg valgt gt siden forskjellen i ytelse er liten men prisen er mye høyere hvis jeg husker riktig.

Det du sier der er vel kanskje ikke helt riktig.. Men så fort du begynner å klokke/modde GT n så er det ikke store forskjellen..

Lenke til kommentar
klokkehastigheten er forskjellig

Og Ultra har 16 pipelines, ikke 12.

Det yter en del bedre. Verdt å satse på hvis du har råd. Hvis ikke, er 6800 GT veien å gå. Dessuten er det en stor sjanse for at du får unlocket de resterende pipelinene med nyeste versjon av RivaTuner. Klokker du da opp til Ultra-nivå, har du så og si et 6800 Ultra.

Lenke til kommentar

Det yter en del bedre. Verdt å satse på hvis du har råd. Hvis ikke, er 6800 GT veien å gå. Dessuten er det en stor sjanse for at du får unlocket de resterende pipelinene med nyeste versjon av RivaTuner. Klokker du da opp til Ultra-nivå, har du så og si et 6800 Ultra.

gt har 16

NU har 12

?? hvis jeg ikke tar feil

Lenke til kommentar

Syns folk som IKKE har peiling/Ikke er sikre på hva som stemmer/ eller som bare TIPPER på hardware skal holde seg for gode til å komme med BASTANTE uttalelser basert på deres egen fantasi. Er nok av folk på hardware.no som bare vrøvler i vei og lurer uerfarne folk opp i stry, med fakta som OVERHODET ikke stemmer. Bare en liten skjennepreken! SJEKK OPP FØR dere anbefaler ting! :realmad:

Endret av SuperBonden
Lenke til kommentar

Syns folk som IKKE har peiling/Ikke er sikre på hva som stemmer/ eller som bare TIPPER på hardware skal holde seg for gode til å komme med BASTANTE uttalelser basert på deres egen fantasi. Er nok av folk på hardware.no som bare vrøvler i vei og lurer uerfarne folk opp i stry, med fakta som OVERHODET ikke stemmer. Bare en liten skjennepreken! SJEKK OPP FØR dere anbefaler ting! :realmad:

Ok, la meg først beklage at jeg tok feil da jeg sa at 6800 GT har 12 pipelines. Jeg var helt sikker på dette, men har nå sjekket og funnet ut at jeg tok feil. Ja vel.

La det være sagt at alle kan ta feil, og det holder at andre påpeker feilen. De bør også si HVA som er feil, og hva som er det korrekte. Å komme med sinte og usaklige kommentarer er bare spamming.

Med unntak av min uheldige påstand angående pipelines, har jeg helt rett i det jeg sier. Er ikke GeForce 6800 Ultra verdt å satse på hvis man har råd? Yter det ikke en del bedre enn 6800 GT? Og er ikke 6800 GT er bra alternativ hvis man ikke har lyst å svi av en halv haug med penger på toppmodellen? Kan man ikke øke ytelsen til 6800 GT til noen lunde Ultra-nivå ved å overklokke? Hva sier du? Har jeg rett i alt dette? Tenkte meg det. Har du fremdeles innvendiger, kan du vennligst forklare hvor jeg tar feil, og hva som er rett? Takk!

Lenke til kommentar

eNix: Du kan også vurdere arctic cooling NV silencer 5 hvis du vil ha mer stille PC. Har den på et POV 6800GT og den er MYE mer stille enn kjøleren som fulgte med kortet mitt i allfall. Btw. så kan jeg klokke kortet mitt til 440MHz på kjernen og 1.2GHz på minne, som er godt over det Ultra kort klokkes til orginalt, så det er en del penger å spare. Bare så du vet det ;)

Edit: Til informasjon: GT er klokket til 350MHz/1.0GHz orginalt. Hva ultra kort er klokket til varierer, men tror det skal være 400/1.1 fra Nvidia sin side, mens mange produsenter klokker de til 425/1.1. Mener i allfall det var slik...

Edit2: Hmm. Det ser ut som om NV silencer 5 ikke vil passe helt bra på det kortet pga dual slott løsningen.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar
de fleste ultra korta er like, men produsenter har en noen egene delux og golden sample å sånt, hvor de bare har klokket kortet.

å det kortet du har valgt deg er et kjempe bra kjøpt!

ikke noe å si på det

og i noen tilfeller er kjøleløsningen noe anderledes. ( da f.eks. det dyreste skjermkortet på komplett som kommer med vannkjølingssystem :p )

Lenke til kommentar
eNix: Du kan også vurdere arctic cooling NV silencer 5 hvis du vil ha mer stille PC. Har den på et POV 6800GT og den er MYE mer stille enn kjøleren som fulgte med kortet mitt i allfall. Btw. så kan jeg klokke kortet mitt til 440MHz på kjernen og 1.2GHz på minne, som er godt over det Ultra kort klokkes til orginalt, så det er en del penger å spare. Bare så du vet det  ;)

Edit: Til informasjon: GT er klokket til 350MHz/1.0GHz orginalt. Hva ultra kort er klokket til varierer, men tror det skal være 400/1.1 fra Nvidia sin side, mens mange produsenter klokker de til 425/1.1.  Mener i allfall det var slik...

Edit2: Hmm. Det ser ut som om NV silencer 5 ikke vil passe helt bra på det kortet pga dual slott løsningen.

Mitt 6800 GT kort, fra Gainward er klokket til 400\1000 Mhz orginalt.

Lenke til kommentar
eNix: Du kan også vurdere arctic cooling NV silencer 5 hvis du vil ha mer stille PC. Har den på et POV 6800GT og den er MYE mer stille enn kjøleren som fulgte med kortet mitt i allfall. Btw. så kan jeg klokke kortet mitt til 440MHz på kjernen og 1.2GHz på minne, som er godt over det Ultra kort klokkes til orginalt, så det er en del penger å spare. Bare så du vet det ;)

Edit: Til informasjon: GT er klokket til 350MHz/1.0GHz orginalt. Hva ultra kort er klokket til varierer, men tror det skal være 400/1.1 fra Nvidia sin side, mens mange produsenter klokker de til 425/1.1. Mener i allfall det var slik...

JEg har et PoV 6800 Ultra kort som jeg har med standard kjøleløsning på. Er kjemefornøyd med kortet.

Klokker det:

450/1,2

Synes PoV sin kjøleleøsning er meget stille (de bruker nvidia sitt referansedesign)

Lenke til kommentar

Ok, la meg først beklage at jeg tok feil da jeg sa at 6800 GT har 12 pipelines. Jeg var helt sikker på dette, men har nå sjekket og funnet ut at jeg tok feil. Ja vel.

La det være sagt at alle kan ta feil, og det holder at andre påpeker feilen. De bør også si HVA som er feil, og hva som er det korrekte. Å komme med sinte og usaklige kommentarer er bare spamming.

Med unntak av min uheldige påstand angående pipelines, har jeg helt rett i det jeg sier. Er ikke GeForce 6800 Ultra verdt å satse på hvis man har råd? Yter det ikke en del bedre enn 6800 GT? Og er ikke 6800 GT er bra alternativ hvis man ikke har lyst å svi av en halv haug med penger på toppmodellen? Kan man ikke øke ytelsen til 6800 GT til noen lunde Ultra-nivå ved å overklokke? Hva sier du? Har jeg rett i alt dette? Tenkte meg det. Har du fremdeles innvendiger, kan du vennligst forklare hvor jeg tar feil, og hva som er rett? Takk!

Du driter deg TOTALT ut.

For det første er begge to svindyre kort.

For det andre, tredje og fjerde :

6800 Ultra yter ikke endel bedre enn 6800GT, faktisk yter de temmelig identisk i endel applikasjoner, og på det meste er 6800 Ultra bare marginalt bedre enn 6800GT. Det er primært i høye oppløsninger med mye candi på, så er 6800ultra MAXIMALT 10% bedre enn 6800GT, og da tar jeg ikke med i beregningen at 6800GT har mye høyere overklokkingspotensial, de fleste går til 400\1100, som er ultra-hastighet, eller høyere.

Ultrakortene har mye mindre å gå på, så et typisk ultrakort kan du ikke overklokke i nærheten så mye som et GT kort!

GT @ Ultra hastighet;

Da er det så og si INGEN forskjell på de to kortene, det kan du lese om HER

For det jeg bryr meg, så bør du bli bannet en uke for disse uttalelsene..

Jeg nøyer meg med å korrigere deg.

Endret av GRendal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...