bremner Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Jeg skal kjøpe dig. kamera for første gang, som skal brukes til vanlig fritids fotografering.Hvilket av desse 3 er riktig å satse på? Panasonic Lumix-fx7 ser fristende ut bortsett fra batterikapasiteten,men den holder vel til mitt bruk? Så jeg spør dere som har greie på dette" hva skal en nybegynder som vil ha fine bilder velge"??? Lenke til kommentar
photoguy Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Tips: se på den veldig utfyllende testen til Akam i høst av 8 kompaktkameraer. Jeg ville valgt et av sonykameraene, pga hurtigheten. Sony DSC-P100 hvis størrelsen er viktigst Sony DSC-W1 hvis det er viktig med stor skjerm Merk: P100 har best batterilevetid. Lenke til kommentar
bremner Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 takk for tipset :-) ser ut til å vere greie kamaraer begge 2. ser at dei får dårligst karakter av alle når det gjelder billed kvalitet. jeg får bruke litt tid på å studere billdene i galleriet for å se om dei er såå dårlige? tipper at jeg kjøper et av dei 2. Lenke til kommentar
bremner Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 etter å ha sammenlignet bilder i galleriet, og lest testen av desse kameraene har jeg skiftet mening.favoritten for øyeblikket er Canon PowerShot S60. Noen som har meninger om dette kameraet i forhold til de jeg har vurdert tidligere(eller evnt. andre kameraer)??? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Ang. Canon S60: Det er jo veldig greit med vidvinkel da... og kameraet får mye skryt for blant annet bildekvalitet. Liker kameraet veldig godt selv, og hadde jeg vært på utkikk etter nytt kamera, hadde det blitt dette. Har prøvd det der jeg jobber, og det føles som et utrolig godt og solid kamera. God respons og god batterilevetid også. Ellers er S-serien til Canon et kamera vi "aldri" har noen reklamasjonssaker på... meget driftsikre med andre ord. Kan faktisk ikke huske sist gang noen hadde noen problemer med et av disse kameraene. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Pansonic FX7 har nå sine fordeler det også. Er det minste kameraet, men samtidig vil jeg si det kameraet med best optikk og billedkvalitet. Kommer også med optisk billedstabilisator, noe som er en fin ting å ha når man skal ta bilder på full tele. Kameraet er i tillegg svært hurtig, og har de samme manuelle mulighetene som W1 og P100. Minnekortene er også billigere i innkjøp. Jeg ville gått for Panasonicen! Endret 29. november 2004 av Alastor Lenke til kommentar
dustdown Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Enig med Alastor på denne her. FX7 er et nyere og saftigere kamera enn W1 og P100. Jeg ville valgt S60 eller FX7, også på grunn av prisen på minnekortene. SD og CF kort er sinnsvakt billige for tiden grunnet dollarkursen. S60 for litt mer avansert bruk, mens FX7 er best hvis du vil ha flotte bilder uten å slite så mye. Vær obs på Olympus C60 også. Litt mindre enn S60, men like bra. Vanskelig å finne tester på det. Men brukerne på akam virker fornøyde Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Vil bare si litt om S60. Dette kameraet er STORT til å være en kompaktmodell. Ca dobbelt volum og vekt i forhold til FX7. Men selvfølgelig med mange flere avanserte funksjoner. Så som han over meg sier, vil du ha en haug manuelle funksjoner, og er villig til å ofre en del på størrelsen (er ikke noe lommekamera dette dessverre), så er S60 midt i blinken. Men om du vil ha et lite kompaktkamera med generellt god billedkvalitet men ikke så mange manuelle funksjoner og innstillinger, så er FX7 tingen. Lenke til kommentar
bremner Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Tusen takk for alle nyttige råd or tips. Veldig flotte sider her på akam som sikkert er til god hjelp for maaange :-) Tar meg en tur i butikken for å se å "kjenne" på Canon PowerShot S60 og Panasonic Lumix-fx7. God førjul!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå