Gå til innhold

Ødeleggende effekt av sprit?

co2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjedde cirka det samme med meg også, som dere opplever. For noen måneder siden hadde jeg en fyllekule hvor jeg bare hadde drukket øl hele kvelden. Jeg spøy, og siden har ikke øl hatt den samme smaken! Når jeg seinere har drukket øl har det smakt vanlig først, men så kommer den utrolig ekle ettersmaken som jeg får brekninger av! :realmad:

Lenke til kommentar

Veldig vitenskapelig tråd dette, ikke for å være noen funkiller... :D Er jo artig med en fyllekule dann og vann. Jeg har forøvrig et hatforhold til Fanta Exotic (?) etter å kun ha brukt dette som blandevann på en hyttetur på fem dager. Det smaker så jevlig crap nå....

Men OT:

Er det noen som har neon vitenskapelig forklaring på fenomenet, rent bortsett fra at det kan være psykologisk.

Lenke til kommentar
Er det noen som har neon vitenskapelig forklaring på fenomenet, rent bortsett fra at det kan være psykologisk.

Det kalles aversjon og er er en psykologisk fenomen, som er godt kjent.

Det er foreksempel godt kjent av kreftpasienter på cellegift har fått aversjoner mot spesielle typer mat de har fått under behandling. Dette er fordi de forbinder maten med noe som har skadet dem. Det er i bunn og grunn en overlevelsesmekanisme akkurat som fluktreaksjon. Det finnes mange typer aversjoner, men mat er et greit eksempel.

Det er gjort endel aversjonsforskning og det som beskrives i tråden her er ikke unormalt. Trøsten til dere som har fått aversjoner, er at det som regel leges med tiden, når vi glemmer hva som har skjedd.

Endret av Frekkas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...