fxwz Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Ja..for noen dager siden så vistes ikke cdromene mine når jeg klikket på min datamaskin... Så jeg gikk inn på den avansert måten og fant de..... så viser det seg at det er noen problemer med dem...har prøvd å avinstallere dem og derretter innstallere på nytt...men uten hell.... Her er nonen bilder av situasjonen. Ser at driver detaljene er fra den andre cd-romen..men begge har nøyaktige drivere fant jeg ut. Noen som kan hjelpe meg ? Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Ikke lett å vite, men windows klager jo over at registry filen din ikke gir mening. a) Virus ? b) Har du gjort noen spesielle endringer i det siste da, som f.eks lagt til nye drivere for chipset/IDE, forsøkt SP2 ? c) Du kjører SP1, ikke sant ? (cdrom.sys er iallefall SP1) Hvis du forteller oss om hva slags hovedkort du har, så kan det hende noen har hatt det samme problemet... Endret 29. november 2004 av lurerpaa Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Har ABIT KV8-MAX3 Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Har ABIT KV8-MAX3 - Hmm, har du (eller noen andre) "fikla" med systemet/maskinen på noen måte ? - Forsøkt å flashe ny firmware til spilleren? - Lagt til ny P-ATA enhet (obs jumper master/slave problematikk) ? - Lekt deg med RAID-oppsett / BIOS ? - Scannet for virus ? - Hvorfor har du ikke ASPI driver ? Har du virkelig en DVD-brenner, men intet brenneprogram ?? - Har du fikla med VIA chipsetdrivere ? (Du kan forsøke å uninstalle/reinstallere VIA sine chipsetdriveren itilfelle IDE-driveren er skadd) - Hvis du ikke har rørt noe, ikke installerert eller avinstallert noe vesentlig er det jo en mulighet for at dvdbrenneren din er død... Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Hmm...det siste jeg gjorde før dette skjedde var å brenne....en dvd-r med nero...også etter på tok jeg noe sånt som test stasjonen....med nero altså.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå