Gå til innhold

Er dette en god bærbar?

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en bærbar PC. Fant denne på multicom og lurer på om dette er et godt kjøp eller om man kan finne maskiner med ca samme spesifikasjoner til lavere pris andre steder?

Pris: Kr. 12,695.00

Elitegroup Green556E PRO:

· 15" TFT skjerm, 1400x1050 oppløsning

· Intel Pentium-M 1700 prosessor (Dothan, 2MB cache)

· 512MB DDR PC2700 (333MHz) Kingston toppkvalitets minne

· 80GB harddisk

· Kombinert 8x DVD-ROM leser / 16x/8x/24x CDRW-brenner

· 128MB DDR ATI Mobility M11 Radeon 9700 skjermkort

· 5.1 lydkort og stereo høyttalere

· Trådløst 54Mbit nettverkskort (Intel Pro 2200 802.11b/g)

· 10/100Mbit nettverkskort

· 56k modem integrert

· 2x USB 2.0 porter 1.5Mbps/12Mbps/480Mbps

· FireWire IEEE1394 port

· 1x Type II PCMCIA

· IrDA 1.3 (4.0Mbps) infrarød port

· Synaptics touchpad m/scrollknapp

· Parallell port

· Hodetelefonuttak / 5.1 utgang (SPDIF utgang)

· Mikrofon inngang

· Utgang for ekstern skjerm

· TV-utgang (S-video)

· Aluminiumslokk i skjermen gir ekstra beskyttelse

· Norsk 220V strømforsyning/lader følger med

· Norsk tastatur

· Internt li-ion batteri

· Driftstid på batteri opp til 4 timer

· Opplading fra tomt batteri ca. 3 timer

· Leveres uten operativsystem

· Størrelse: 326 x 258 x 25 mm

· Vekt kun 2,8kg

· 3 års gratis internett abonnement følger med. Internett pakken leveres med Norman Virus Control, brannmur som beskytter mot inntrengere, barnefilter og gratis support.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan selvfølgelig verken uttale meg for alle, men jeg vil godt kunne anbefale denne. Jeg har selv hatt same maskinen i 3 mnd, dog 1,6 GHz og 60GB disk. Ingenting å klage på, god ytelse så lenge du softwaremessig legger til grunne for det. Aluminiumslokket har allerede berget meg en gang, kjekt og ha. vil minne om at dette er tynt, så selv om det beskytter så beskytter det ikke mot murstein o.l.

Jeg har hatt to komplikasjoner med maskinen dog. Første var problemer med WLAN'et, men dette var selvforskyldt p.g.a uerfaren eksperimentering.

Det andre problemet er et man får ofte idag, ettersom kjølig krever mer presisjon og nøyaktighet. Jeg opplevde at vifta slo seg på for ofte, men liten varmeutvikling. dette viste seg å være noe dårlig påføring av kjølepasta, som jeg enkelt rettet opp selv, ved å følge manualen. iht Multicom brøt ikke dette med garantien min, dog om jeg f**ka til under arbeidet, ville ikke det dekkes. Anbefaler å teite litt ekstra til på skruene, dog unngå å glippe. Dette fjerner mesteparten av plast-følelsen kabinettkonstruksjonen gir om skruene ikke sitter skikkelig. Igjen, dette er et minddre og enkelt utbedret problem som oppstår ganske ofte hos mange leverandører. Maskinen er for den saks skyld meget enkel å oppgradere samt håndtere selv. Ting er lett tilgjengelig.

Ellers er vel MultiCom en gammel, pålitelig og seriøs aktør her i landet, så man slipepr trolig å bekymre seg for at ved en garantisak om halvannet år, eksisterer ikke firmaet lengre.

Kan høyst anbefales

Noe lenag psot, men mine erfaringer

Lenke til kommentar

og at det ikke er disketstasjom på den.. men det er kun viktig hvis du skal ha den som en skole pc.....

og som han over sier at det kun er 2 usb porter......'

men ellers så virker den pc-en der like rå som den stajonere min! men je har litt mr lass ti lagring da seff.... :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...