Gå til innhold

Geforce 4 Ti4200 64mb vs. 128mb

Anbefalte innlegg

64mb versjonen har jo høyere "memory bandwidth" og "memory clock". Hva er vitsen med å kjøpe 128 mb versjonen da, som er dyrere og dårligere?

Hos "Toms Hardware" testen er det mer fps hos 64mb versjonen enn hos 128mb!

Da er det jo lurere å kjøpe Geforce4 Ti-4200 64mb!

Ikke sant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel forsåvidt sant det. Jeg vet ikke hvilket kort jeg hadde valgt, for en overklokket utgave av den med 128MB ville jo fått en bedre båndbredde enn den med 64MB. Vanskelig å si...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-30 09:49, aG_ skrev:

Det er vel forsåvidt sant det. Jeg vet ikke hvilket kort jeg hadde valgt, for en overklokket utgave av den med 128MB ville jo fått en bedre båndbredde enn den med 64MB. Vanskelig å si...

som han sier så klarer de fleste gf ti4200@Ti4400

og ti4400@ti4600

mens ti 4600 klarer ikke den samme % vis overklokking som de andre.

og båndbredde bestemes av mhz på minet.

Lenke til kommentar

Jeg hadde kjøpt 64MB versjonen. Du sparer endel penger på dette, samtidig som alle spill som kommer ut i år sikkert vil fungerer helt fint med 64 MB ram.

Når det kommer ut spill som tar kjempestor fordel av 128MB ram, er det sikkert på tide å oppgradere til et nytt skjermkort uansett. Det er ihvertfall min mening

Lenke til kommentar

Endelig en som er smart.

Jeg setter pris på at du har sjekket litt ut på internett før du spør her. Det du har kommet frem til virker i min meining som en god konklusjon.

Altså det er ikke mye vits med 128 MB, det er litt treigere, men når det kommer litt "kraftigere" spill, så er dette minnet handy. Men til den tiden skal vel du kjøpe deg en ny maskin, med et enda bedre minne. Så har det seg og slik at i tillegg til grafikk minnet, så blir også minnet på hovedkortet brukt. Dette kan velges i BIOSen. Det er vanlig å sette den på 64 MB. Jeg mener at du skal kjøpe den versjonen med 64 MB RAM, du får mer for pengene, og det lille ekstra du kunne fått med 128 MB i svært få tilfeller hadde du ikke fått alikevel med din maskin :smile:

på 64 MB versjonen bruker de vel et raskere minne, og det er det som teller nå. Hadde Doom 3 og Unreal 2 vært ute NÅ, så skulle jeg heller sagt 128 MB versjonen, for å tenkt litt mer langsiktig. Men det skal skje mye innen skjermkort i de neste årene. Det er ikke lett å finne ut hvilket skjermkort du skal kjøpe, og til hvilken tid. Uansett så er det en liten risiko. Du kjøper det nå, om en uke faller det 300 kr i pris, og et skjermkort som er 3 ganger bedre enn det du har er ute, til litt over den samme prisen du kjøpte ditt (dette var da en hypotese)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...