iCrap Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Hei. Har et problem med å bruke nvidia-driverne fra nvidia.com, og problemet er at jeg får meldingen "XIO: fatal IO error 104 (Connection reset by peer).." og vc'en som kommer opp er hvit med gule streker (og X dør). Det fungerer imidlertid hvis jeg bytter til nv-driveren istedet for nvidia, og også hvis jeg installerer driveren før jeg starter X etter oppstart. Edit: Det har alltid fungert tidligere, men etter en restart (hardwareinstallasjon) fungerte det ikke lengre. Hadde da verken installert nye drivere, XF86 eller tukla med konfigurasjon (rører aldri noe som fungerer). Kjører forresten Debian 3.1 unstable. Endret 28. november 2004 av iCrap Lenke til kommentar
zyp Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Har du lastet nvidia-modulen i kernel? Dra en lsmod for å sjekke. Lenke til kommentar
iCrap Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Ja. Ikke det at det er noe kritisk problem da jeg rebooter pcen max hver 2. uke eller noe (hvis jeg skal på LAN e.l og skal spille..) men det er allikevel utrolig irriterende hvis jeg glemmer det og må _igjen_ ta en init 6 (X serveren ser ut til å aldri dø heller.) Endret 2. desember 2004 av iCrap Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå