Maverick2000 Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Jeg bruker line-in til å ta opp musikk jeg spiller inn. Problemet er at jeg bare får tatt opp lyd på venstre side, ikke fra høyre. Når jeg tar opp musikken (i Cool Edit) viser den bare signaler på venstre side... Når jeg spiller av musikk/film o.l. så fungerer hele høytaleranlegget. Er det noen som vet hvorfor, og hvordan dette kan løses? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Har du sjekket panningen i Windows Mixeren? Har du prøvd en annen kabel? Kanskje du bruker en mono-kilde, som bare gir lyd i venstre kanal? Lenke til kommentar
Maverick2000 Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Litt usikker på hva du mener med panning, men jeg kan i alle fall si at jeg går inn på egenskaper for innspilling, haker av for line-in, og balansen er på midten der. Kabelen burde det ikke være noe i veien med, da jeg har prøvd å spilt inn med mic'en. Da er det signaler på begge sider. Usikker på hva du mener med mono-kilde. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Du må se på "Recording"-delen av Windows Mixeren, ligger under Properties -> Velg "Recording" (hvis jeg husker riktig). Ang. monokilde: Hva er det du plugger inn i lydkortet? Og det kan jo fremdeles være noe iveien med kabelen selv om mikrofonen fungerte. Kom på en ting: Har du separat inngang for Line In og mikrofon? Noen (riktignok ikke så gode) lydkort har kun én inngang, og denne er Mono fordi de fleste mikrofoner er mono. Lenke til kommentar
Maverick2000 Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Kabel fra gitaren inn gjennom en multieffekt-boks, og plugger inn utgående kabel med mini-jack (tror det er det det heter...) inn i line-in. Har en mikrofon inngang, og en line-in.... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Hvilken multieffekt-boks? Lenke til kommentar
Maverick2000 Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Zoom 606 Lenke til kommentar
twicer Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Det kan virke som om problemet er at utgangen på Zoom'en er en mono-utgang, siden den er beregnet på gitar.. Hvis du skaffer overgang fra mono til stereo så får du lyd i begge kanaler.. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Neida, Zoom GFX606 gir stereo ut. Da er det bare kabelen og overgang fra stor til liten jack igjen... Lenke til kommentar
Maverick2000 Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Uhm, litt klokere men vet vel fortsatt ikke helt hvordan det skal løses. Tviler litt på at det er kabelen det er feil med (ikke spør hvorfor, bare tror det ). Men kan det være noe med overgangen? Den er en enkel greie kjøpt på elkjøp for få kroner... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Gå på Clas Ohlson og kjøp ny kabel og overgang, burde koste rundt en femtilapp. Så får vi iallfall strøket det fra lista. Lenke til kommentar
Maverick2000 Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå