Orjanp Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Har installert smoothwall uten problemer. Når jeg prøver å starte maskinen etterpå, kommer lilo opp som normalt, men når smoothwall prøver å starte, får jeg feilmelding : block move error Prøvde å søke på nettet uten resultat. Noen som har en ide om hva dette kan være? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Google.com, noen svar som passer her ? http://www.google.com/search?sourceid=navc...lock+move+error (Resultater 1 - 10 av ca. 2 100 000 for block move error. (0,23 sekunder) Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Takk for tipset. Trodde det var et Smoothwall problem, så jeg søkte med Smoothwall og block move error. Da kom det ikke opp noe interessant. Det kan se ut som om det er et Compaq spesifikt problem, noen løsning her jeg ikke funnet ennå. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Kan du poste din grub.conf? Start boksen med noe ala tomsrtb eller systemrescuecd og kopier ut grub (eller er det lilo?) .conf (i /etc) til en diskett. Post den her! Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Skal poste lilo.conf senere. Men det er lilo.conf som Smoothwall legger inn, så den skal være grei, siden partisjoneringen også gjøres automatisk. Det som er interessant er at dette problemet oppstår ofte, men ikke hver gang maskinen starter. Så det fungerer, bare ikke hver gang, og uten at det er gjort noen endringer. Det er igrunn problematisk å ha en router/firewall uten skjerm og tastatur, gjemt bort på loftet, som du ikke vet om har startet korrekt eller ikke. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Skal poste lilo.conf senere. Men det er lilo.conf som Smoothwall legger inn, så den skal være grei, siden partisjoneringen også gjøres automatisk. Det som er interessant er at dette problemet oppstår ofte, men ikke hver gang maskinen starter. Så det fungerer, bare ikke hver gang, og uten at det er gjort noen endringer. Det er igrunn problematisk å ha en router/firewall uten skjerm og tastatur, gjemt bort på loftet, som du ikke vet om har startet korrekt eller ikke. den er ikke altid grei. Jeg måtte legge til "linear" på min (etter hver update... Gjaldt å huske det før man tok den ned så man kunne gjøre det over SSH) Dessuten har den en tendens til å nekte å starte noen ganger pga. diskene trenger sjekking.... Men du merker fort om den ikke har startet (spess om du kjører DHCP) Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Selvsagt, men i så fall må jeg opp på loftet og restarte den manuelt. Det er tungvindt. Jeg prøvde å endre til linear i går uten at det hjalp. Tror den sto på ett eller annet 32. Eller kanskje det var omvendt. Uansett, jeg har iallefall prøvd begge. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 lba32 er standard siden 2.0 Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 En liten update. Det fungerer fint hvis jeg ikke trykker return under lilo slik at jeg aktivt velger smoothwall til å boote. Så det jeg må gjøre er å la den time ut, slik at smoothwall velges automatisk. Da booter den fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå