Gå til innhold

Smoothwall boot -> block move error

Orjanp

Anbefalte innlegg

Har installert smoothwall uten problemer.

Når jeg prøver å starte maskinen etterpå, kommer lilo opp som normalt, men når smoothwall prøver å starte, får jeg feilmelding : block move error

Prøvde å søke på nettet uten resultat. Noen som har en ide om hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal poste lilo.conf senere. Men det er lilo.conf som Smoothwall legger inn, så den skal være grei, siden partisjoneringen også gjøres automatisk.

Det som er interessant er at dette problemet oppstår ofte, men ikke hver gang maskinen starter. Så det fungerer, bare ikke hver gang, og uten at det er gjort noen endringer.

Det er igrunn problematisk å ha en router/firewall uten skjerm og tastatur, gjemt bort på loftet, som du ikke vet om har startet korrekt eller ikke. :)

Lenke til kommentar
Skal poste lilo.conf senere. Men det er lilo.conf som Smoothwall legger inn, så den skal være grei, siden partisjoneringen også gjøres automatisk.

Det som er interessant er at dette problemet oppstår ofte, men ikke hver gang maskinen starter. Så det fungerer, bare ikke hver gang, og uten at det er gjort noen endringer.

Det er igrunn problematisk å ha en router/firewall uten skjerm og tastatur, gjemt bort på loftet, som du ikke vet om har startet korrekt eller ikke. :)

den er ikke altid grei. Jeg måtte legge til "linear" på min (etter hver update... Gjaldt å huske det før man tok den ned så man kunne gjøre det over SSH)

Dessuten har den en tendens til å nekte å starte noen ganger pga. diskene trenger sjekking.... :hrm:

Men du merker fort om den ikke har startet ;) (spess om du kjører DHCP)

Lenke til kommentar

Selvsagt, men i så fall må jeg opp på loftet og restarte den manuelt. Det er tungvindt. :)

Jeg prøvde å endre til linear i går uten at det hjalp. Tror den sto på ett eller annet 32. Eller kanskje det var omvendt. Uansett, jeg har iallefall prøvd begge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...