FJERNET111 Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Trenger å finne nye band å høre på innen metal-sjangre. Liker for det meste mye melodi, bra vokal (både nesten-clean og skikkelig growling), heavy trommer osv... Band som jeg har funnet ut passer min smak veldig bra er: In Flames Dark Tranquillity Hypocrisy Opeth (en del av det) Finntroll Jorn/Masterplan Så da spør jeg rett og slett dere her om hvilke band dere tror jeg kommer til å like... Er åpen for nye ting og det trenger ikke være akkurat etter "spesifikasjonene" (Vet det har vært lignende emner, men orker ikke å kjøpe en haug med cd'er jeg mest sannsynlig ikke kommer til å like) Lenke til kommentar
Gregers Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 hmm, mulig Children of Bodom/Norther passer bra til deg. Kanskje Soilwork og. www.spinefarm.net har en del samples av cob og norther som du kan sjekke ut. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 prøv ut Borknagar - The Olden Domain plata Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Liker du In Flames brude du sjekke ut Skyfire. Et lite hakk snillere lydbilde, men ellers veldig likt. Lenke til kommentar
Mats1988 Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 www.bnrmetal.com har en STOR liste ove metal band, du kan jo sjekke den ut Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Går ut ifra at du kjenner til Tool. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Går ut ifra at du kjenner til Tool. Musikk som varer i årevis. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Går ut ifra at du kjenner til Tool. Og da også A Perfect Circle. For øvrig: Evergrey (likner på Dark Tranquillity) Novembre (likner litt på Opeth) Og hvis du skulle like progressive saker: Symphony X, samt Meshuggah, som er i en sjanger litt for seg selv. Og Devin Townsend, som har en ganske annen (men knalltøff) sound enn alt annet nevnt. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 skjekk ut "hatebreeder" og "folow the reaper" albummene til children of bodom. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Takker for alle svar! Skal prøve ut alle disse bandene og se om det er noe for meg hehe Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) [quote name='SBS' date='28/11/2004 : 18:01'] In Flames Dark Tranquillity [/quote] Ahh.... Gøteborg metal! Her er flere band av den typen, ellers som ligger i grenseland: Arch Enemy, først og fremst det nyeste med den nye vokalisten. Den gamle var kjedelig. Men det nye er heeelt fantastisk genialt! Soilwork Shaddows Fall Chimaira Et annet band som eg vil anbefale er [url="http://www.Otep.com"]Otep[/url]. "Oppdaget" det igår.... det er GENIALT! Endret 28. november 2004 av TLZ Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Kan ikke hjelpe deg med musikken, men hva med å prøve audioscrobbler? Poenger der er at man registerer seg med en konto, laste ned en plugin til avspilleren din (finnes til veldig mange avspillere), så registerer den hva du spiller. Så når den har fått en oversikt (over 100 sanger spilt), så kan du få tips om annbefalte artister. Måten den gjør det på er å se på hva du spiller og sammenligner det med hva andre som spiller det samme som deg spiller. Og om du hører mye på artist x, og mange andre som hører mye på artist x også hører mye på artist y, så får du tips om den. Edit: Fant denne for å grafisk "browse" oversikten. Søk etter en artist og få opp hva andre som liker den hører på. Ulempen er at du da må vite hva du liker , og at du jo ikke bidrar selv. Endret 28. november 2004 av P@rm@nn Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Immortal og Windir? Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Ram-Zet - Norsk band fra mine hjemtrakter (Hamar) med mannlig growl vokal og kvinnelig klar vokel, meget dyktige... Dimmu Borgir - Symfonisk Black Metal, masse melodi... (Hør albumene Puritaical Euphoric Misanthropia, Death Cult Armageddon, og kanskje Spititual Black Dimensions eller Stårmblåst også? hør alle du..). Emperor - Black Metal med og uten symfoniske elementer i seg, hardere og "ondere" enn Dimmu Borgir. Hør Anthems to the Welkin at Dusk, denne er den mest melodiøse, og letteste å like (har jeg hørt, har ikke hørt alle albumene dems enda). The Kovenant - Space Metal, sterkt diskant, mest mannlig growling, men med innhopp av både mannlig og kvinnelig klar vokal. Madder Mortem - Flott band med kvinnelig (klar) vokal, vanskelig (for meg hvertfall) å sjangerfeste, må høres... Pagans Mind - Prog. Power Metal. Mannlig klar vokal. Slipknot - Hardcore Numetal (!?). Masse fete rytmer. Håper du finner noen nye favoritter blandt disse, forøvrig hører jeg masse på flere av bandene du nevnte, så jeg må skjekke ut de andre som jeg ikke har hørt noe fra før... Edit: Trykkleif Endret 28. november 2004 av H4ngm4N Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Du kommer til å like disse: Soilwork - Figure Number Five The Haunted - One Kill Wonder Fear Factory - Archetype Om du vil utvide horisontene dine så kan du jo sjekke ut: Red Harvest - Internal Punishment Programs Meshuggah - I Strapping Young Lad - City Enslaved - Isa Lenke til kommentar
Endre Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Sjekk ut Fear Factory og Tristania. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Så visst Novembre At The gates Rapture Lilitu Slumber Lenke til kommentar
slettern Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 det bandet du leter etter er Ensiferum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå