Billy Bob Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Jeg er på flyttefot og må da bestemme meg for hvilken bredbåndleverandør jeg skal ha i neste "kåk". Noen som vet om en oversikt over leverandører? Har fått inntrykk av at diskusjonen om hvem som er best av Telenor og NGT, er som alle andre evigvarende diskusjoner. NGT frister mest akkurat nå. Lenke til kommentar
chma Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Ikke vurder Telenor en gang..dårlig service og ikke verdens beste hastighet opp. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Jammen.. Jeg har Telenor nå, eller mao, huseieren har det med trådløst nettverk. Har ikke noe problemer med 704/128 kbps, men har nok lyst til å ta steget opp. NGT Charlie, gode greier? BKK Laber Bris? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Telenor er ihvertfall flinkest i klassen til å grave penger ut av folk. De lopper deg når du kommer og når du går. Og de er ikke beskjedne mens du er hos dem heller. Endret 28. november 2004 av sveinsel Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Ikke vurder Telenor en gang..dårlig service og ikke verdens beste hastighet opp. Bare gode erfaringer med deres service... NGT er derimot "lit" tregere å svare.... Har BlueCom nå, greie hastigheret til greie priser. (Sålenge du er tilkoblet en av deres sentraler.) Vet ikke noe særlig om suporten deres enda. (Har ikke hatt problemer enda.) Telenor. + Grei suport - Kjip pålogging. (PPPoE), Må bruke ruter for flere datamaskiner på nett. Dårlig opp-hastighet. NGT + Gode priser og hastigheter - Innebygget ruter med dårligt grensesnitt. Treg suport. BlueCom + Gode priser og hastigheter. Opptil 5 Offentlige IP-adresser via DHCP til BlueCom. - Dårlig hastighet vist du ikke er tilkoblet en sentral som er bygget ut av BlueCom Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Litt skeptisk til Bluecom siden jeg ikke har hørt all verden om dem. En knapp på NGT ennå. Men takk for resonneringen. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Hvorfor er det ingen som nevner catch her? De er overlegne når det gjelder support og linjekvalitet, men litt dyrere da. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Catch har overlegen support, og den beste pingtiden i forhold til hastighet på linjene Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Har fått NGT etter å ha hatt Telenor i flere år. Må si jeg er meget fornøyd med det. Billigere, og ikke tar dem betalt ekstra for ikke å ha fasttelefon, som jeg skal kvitte meg med snart. En annen ting er at de leverer ruter, og ikke modem. Kjekt med firewall og mulighet for tilkobling av flere maskiner uten ekstra switch/router. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Takker for innlegget, det var noe sånt jeg fisket etter, folk som har skiftet til NGT og har gode erfaringer.. Lenke til kommentar
CowsSayMooo Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Catch har overlegen support, og den beste pingtiden i forhold til hastighet på linjene Helt enig. Catch er nok den beste ISP'en du kan velge. Hvis du ikke er så heldig å ha mulighet for BBB eller Lyse. Er du i tillegg en 'gamer', er det ingen tvil Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Jeg tror også Catch er best Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Catch har overlegen support, og den beste pingtiden i forhold til hastighet på linjene Catch manglet informasjon til å sjekke om nummeret var klart for deres sentraler. Jeg bor ikke i en by, heller litt ute på landet.. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Catch = bluecom nå...... eller er jeg på bærtur? Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Njæ.. Virker som to forskjellige firmaer, Bluecom kan iallfall levere til meg. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Catch = bluecom nå...... eller er jeg på bærtur? Catch har kjøpt opp bluecom ja, men de fortsetter som to separate tilbud. Slik tror jeg tankegangen er: Catch = Høyhastighetslinjer med "Firma-profil" BlueCom = Bilige linjer til private. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Har fått NGT etter å ha hatt Telenor i flere år. Må si jeg er meget fornøyd med det. Billigere, og ikke tar dem betalt ekstra for ikke å ha fasttelefon, som jeg skal kvitte meg med snart. En annen ting er at de leverer ruter, og ikke modem. Kjekt med firewall og mulighet for tilkobling av flere maskiner uten ekstra switch/router. De fleste leverer med ruter nå til dags. Ikke at det er noen særlig fordel for alle da. Kjører server selv, og en ruter mellom internett og serveren min ville betydd en god del ekstra jobbing vær gang jeg skal åpne porter. Derfor liker jeg ikke NGT. Må ha fast IP for å bli kvitt ruteren delvis, og det koster 100kr i måneden. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Ikke vurder Telenor en gang..dårlig service og ikke verdens beste hastighet opp. Kan ikke skjønne hvorfor alle hakker Telenor. Har hatt ADSL fra dem i 2 år nå. Har aldrig hatt noen som helst problemer med linja. Tester farten på linja av og til og har den hastigheten jeg skal ha. Tror nok att det er litt inn og klage på Telenor. Vi skal være glad att vi har Telenor ellers hadde mange forsatt sittet på ett modem. Det hadde ihvertfall jeg gjort. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Ok, jeg er kanskje en smule n00b, men i mitt tilfelle blir det slik: To maskiner i leiligheten min + en hos naboen hvor det overføres trådløst. Vil det si at det er dumt med server fra NGT? Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 telenor har jo "fri-bruk".... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå