Gå til innhold

ny innsamling til en som fortjener det?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har snakket med en av lederene for v13 her i bergen

Dem har ingen pc til bruk i felles lokale og det hadde vært topp om dem kunne få.

Vet at pc bruk er attraktiv for ungdom.

Det er riktig slik enkelte har påstått at det er en form for frididsklubb for barn med problemer. Hvis denne "klubben" kan få utstyr som lokker dem inn der, så må jo det være enormt positiv.

Litt fra en mail jeg fikk idag:

Hei !

Takk for praten på telefonen i dag.

Det hadde vært flott om du hadde fått i gang noe rundt og bygge en PC til V13. Vi kunne hatt den i ungdomslokalet hvor det er åpent i helgene. Det hadde nok vært populært.

Legger ved en infoark om arbeidet vi driver.

Skulle være noe spørsmål så bare ta kontakt med meg på tlf. 55215092 el. 41501863

Hilsen

Nils Ivar Honningdal <<...>>

Historikk

V13, Kirkens kontaktsenter for barn og unge startet opp sin virksomhet i 1993. Oppgaven var å drive forebyggende arbeid blant ungdom i Bergen i aldersgruppen 13-18 år. Det ble etablert AKS grupper på fritiden og kontakt med skolene kom også etter hvert i gang. Siden starten har arbeidet utviklet seg gradvis i omfang både når det gjelder ansatte og tiltak. I dag er det 6 ansatte og 3 VOKT-arbeidere tilknyttet arbeidet. I tillegg har vi ca. 30 frivillige voksne i alle aldre. Av tiltak har vi Skolegrupper, AKS-grupper, Varmestue, Foreldregruppe og individuell oppfølging. Da Stiftelsen Kirkens Bymisjon ble etablert i Bergen i 1997 ble V13 en del av Bymisjonsfellesskapet.

Visjon

”V13 skal bidra til en bedre hverdag for barn og unge som sliter”

Virksomhetsmål

”V13 skal drive sekundærforebyggende arbeid for ungdom i faresonen

Delmål 1

”V13 skal forebygge bruk av rusmidler og utøvelse av vold og kriminalitet blant ungdom.”

Delmål 2

”V13 skal være et sosialfaglig basert supplement til det offentlige hjelpeapparatet og være et bindeledd mellom ungdom/familie, og de ulike offentlige instansene.”

Målgruppe

V13 retter sitt arbeid mot ungdom i alderen 13-18 år i Bergen kommune. Målgruppen er ungdom som står i fare for å utvikle problemer av en slik grad at det er grunn til bekymring.

dette bør si det meste den som vil kan få kopi av hele brevet

Hva er ikke bedre enn å prøve å holde barn som har det vanskelig borte fra rus og vold m.m.

Maskinen skal brukes til bruk av spill og internett m.m. de har en 8mbit/s internett linje fra NGT til laveste pris. (Heia NGT for dette).

Håper vi kan skaffe ok utstyr til dette formålet.

Klarer vi flere maskiner hadde dette vært topp.

Maskinene bør ha:

Lan

skjerm

Mus/tast

OS

andre programmer som er mulig

ok skjermkort

ok med ram

ok cpu

Stilig kasse hadde vært topp.

Noen som kjenner noen firma som kan donere??

Endret av Joggi
Lenke til kommentar

Hm, har ikke bruk for FX-55'en min lengre....

Nei, har muligens noe liggende her et sted. Gamle CD-rommer, floppy drives. Kanskje jeg til og med får liv i DVD-brenneren min. Skal se om jeg kan trylle frem noe.

Edit: Kjenner ikke til noen firma...

Endret av Sasuke-kun
Lenke til kommentar

hey! v13 det går jo de som røyker så mye hasj så de ikke kan stå, de gjør herverk. så jeg syntes at pc er bra for disse folka. pc folk er som regel rolige folk som ikke finner på så mye kødd så syntes dette er et bra tiltak! desverre kan ikke jeg donere noe fordi jeg holder på med webserver til siden min. www.hjelp1.net

Jeg kan ta på meg ansvaret med og bygge for de her i bergen!

Endret av kake_fredrik
Lenke til kommentar

Dette høres kjempe ut. Har skjermer,tastatur,mus opp etter ørene her no + div på Giverglede. Har ein amd cpu 900. Men har ikkje hk til å teste den på så veit ikkje om den virker.(Er grunnen til at den ikkje er komen på giverglede.com. Har og ein hd på 4 GB. Men den virker ikkje å vere heilt i form. Men uansett så sender eg det det måtte vere, uansett kor det måtte vere.

P.S Er det nokon av Dere som har muligheten til å teste desse så ligger det lett i posten på mandag.

Giverglede.com føler eg bør vere sentrale i dette. For å få litt fart i sakene der. Og kanskje hjelpe litt fleire enn v13 :thumbup:

For det er flust(masse) i ubrukt hardware i vårt langstrakte land som BØR komme dei trengende til nytte.

Lenke til kommentar
Jeg kan se om jeg ikke kan grave frem et Chaintech VNF3 250 S754 hovedkort, om jeg finner det igjen... Gir det mer enn gjerne bort til gode formål :thumbup:

bør vel se om vi får fatt i cpu også da

hk og cpu samt kanskje ram (sdram eller ddr)har en tendens til å følge hverandre

Lenke til kommentar
"Næi du veit. Først forsvant no fæske, og så forsvant russerhoran. Men nu som vi har fått en masse gamle datadela fra søringan så ser æ lyst på framtia. Berre forrige måne oppna det sæks nye internettcafea her i Vardø..."

HAHA! den var årets!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...