Joggi Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) hva med å starte en ny innsamling av datadeler til en "fattig" barn med interesse for data vi hadde for litt siden en innsamlingsaksjon der vi samla inn deler til en alenemor med en gutt som ønsket seg en pc no er det snart jul og jeg håpte på at vi her på forumet og evnt webshopper kan samle sammen deler til en ny pc for en familie som ikke har så god råd. Som en julepresang. er dette interessant for dere igjen? kan vi finne en ny person som fortjener dette? Ting som folk ønsker å gi bort så langt: socket a Hk fra kannath 400w psu fra felix gf4 mx440 fra cowsaysmoo radeon 9200 se + et lydkort fra morten_87 754 hk fra fredriku oppdaterer etterhvert Endret 4. desember 2004 av Joggi Lenke til kommentar
MiteS Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Høres ikke dumt ut dette.. Jeg kan kikke gjennom gammel hardware og se hva jeg finner så kan jeg poste specs her så dere kan se hva som kan brukes.. Lenke til kommentar
CowsSayMooo Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Høres veldig bra ut! tror jeg har ett geforce4 mx 440 liggende. Ikke noe 'pro' kort, men absolutt ett brukbart kort til vanlig bruk Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Er selvfølgelig med på dette... Lenke til kommentar
Felix 55 Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Hallo ! Har en psu av type aspire 400w som jeg kan sende til noen som trenger det i disse juletider. Lenke til kommentar
genetex Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 vi har en hel pc liggende, ikke att den er så bra men jeg tror den holder til internett! dette er veldig bra forslag og dette er noe vi burde gjøre oftere!! Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Dette har vi nokre Gryndere som har starta med tidlegere. Så sjekk signatur og meld Dere inn. Lenke til kommentar
LiaLoco Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Jeg hadde kjøpt knall nye høytalere til pc'n min, så greide lillesøstra mi å ødlegge det, og jeg har ikke råd til å kjøpe eller reparere det, har noen dårlige høytalere eller noe til overs, så at jeg i minste får høre på musikk....? Lenke til kommentar
LiaLoco Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Jeg har en ram brikke, 128 mb sdram liggende som kan gis eller byttes mot høytalere.. Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 prøv og ikke la det bli noe selge elle bytte post dette kom med forslag på hvem som kan bli den heldige mottaker Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Er selvfølgelig med på dette... Du har fin signatur, ser jeg....... Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 har sett videre på noen det kan være verdt å gi til Har sett på kirkens bymisjon V13 for barn og unge her i bergen har snakket med dem og dem har ingen pc idag. Ønsket hadde vært stort. Er dette interessant og hvem er er villig til å gi og hva ? Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Ser for meg at dette hadde vært kjempepositivt for dem. Her finner man litt om hva Kirkens Bymisjon V13 gjør. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 I følge Dagsrevyen holder Arme'n og Røde Kors på med innsamling til sultne x-fiskefiletfabrikkarbeidere i Vardø. Hva med å donere noe utstyr nordover? Jeg ser for meg at internettcafeer kan bli den nye suksesnæringen på Finmarkskysten.... "Næi du veit. Først forsvant no fæske, og så forsvant russerhoran. Men nu som vi har fått en masse gamle datadela fra søringan så ser æ lyst på framtia. Berre forrige måne oppna det sæks nye internettcafea her i Vardø..." Lenke til kommentar
babbakaørn Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Vet ikke jeg... Er litt skeptisk til å gi pc til disse "bymisjonsfolka" ser for meg at dette er en slaks spesialfritidsklubb for barn med problemer. Her hvor jeg bor er det i alle fall sånn at massevis av de som henger på sånne steder røyker masse hasj og bare henger der fordi de ikke har noe å gjøre... Tror ikke jeg har så veldig lyst til å støtte det... Men det er seff mye mulig jeg tar feil. Lenke til kommentar
lobster Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Vet ikke jeg... Er litt skeptisk til å gi pc til disse "bymisjonsfolka" ser for meg at dette er en slaks spesialfritidsklubb for barn med problemer.Her hvor jeg bor er det i alle fall sånn at massevis av de som henger på sånne steder røyker masse hasj og bare henger der fordi de ikke har noe å gjøre... Tror ikke jeg har så veldig lyst til å støtte det... Men det er seff mye mulig jeg tar feil. Så du har ikke lyst til å hjelpe "barn med problemer" .. snevert.. Jeg tror bymisjonen er en bra greie. Hva med kreftavdelingen på riksen? Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Vet ikke om du har lest linken jeg la ved mitt forrige innlegg. Forebyggende arbeid blant tenåringer i "faresonen" er V13s hovedoppgave. Målsettingen er å bidra til en bedre hverdag for ungdommer som sliter. Åpen helg, aktivitetsgrupper og alternativ skoledag er blant V13s viktigste tiltak. I tillegg gis det rom for individuelle samtaler og oppfølging av ungdommene. Utifra et helhetsperspektiv er dialogen med ungdommenes hjem og skole sentralt i V13s arbeid. V13 driver derfor egne grupper for foreldre. De holder på med barn og ungdom og deres familier. Selvfølgelig kan rusmisbruk være en del av dette. Men hva så, skal man ikke hjelpe dem og? Jeg tviler ikke på at Kirkens Bymisjon gjør en fantastisk jobb. Kan man hjelpe dem med å hjelpe andre, syns jeg det er topp! Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Har ett hovedkort jeg brukte i 2 uker dette: https://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118692 Lenke til kommentar
MortenGj Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Har noe SD-Ram og noen HDD's liggende. Syns Kirken's bymisjon høres ut som et bra tiltak! Men er jo åpen for andre forslag, men hvem trenger det mer? Ville dette da bli en "public" pc til alle de som benytter seg av krikens-bymisjon sine tjenester eller skulle dette gis til en person? Jo fler som for nytte av den jo bedre ikkesant? -MortenGj Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Jeg forsto det sånn at det var ment som en fellespc til barn og unge som blir hjulpet av Kirkens Bymisjon V13 i Bergen... Endret 2. desember 2004 av Audioslave Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå