Gå til innhold

ny innsamling til en som fortjener det?

Anbefalte innlegg

hva med å starte en ny innsamling av datadeler til en "fattig" barn med interesse for data

vi hadde for litt siden en innsamlingsaksjon der vi samla inn deler til en alenemor med en gutt som ønsket seg en pc

no er det snart jul og jeg håpte på at vi her på forumet og evnt webshopper kan samle sammen deler til en ny pc for en familie som ikke har så god råd. Som en julepresang.

er dette interessant for dere igjen?

kan vi finne en ny person som fortjener dette?

Ting som folk ønsker å gi bort så langt:

socket a Hk fra kannath

400w psu fra felix

gf4 mx440 fra cowsaysmoo

radeon 9200 se + et lydkort fra morten_87

754 hk fra fredriku

oppdaterer etterhvert

Endret av Joggi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har sett videre på noen det kan være verdt å gi til

Har sett på kirkens bymisjon V13 for barn og unge her i bergen

har snakket med dem og dem har ingen pc idag. Ønsket hadde vært stort.

Er dette interessant og hvem er er villig til å gi og hva ?

Lenke til kommentar

I følge Dagsrevyen holder Arme'n og Røde Kors på med innsamling til sultne x-fiskefiletfabrikkarbeidere i Vardø. Hva med å donere noe utstyr nordover? Jeg ser for meg at internettcafeer kan bli den nye suksesnæringen på Finmarkskysten....

"Næi du veit. Først forsvant no fæske, og så forsvant russerhoran. Men nu som vi har fått en masse gamle datadela fra søringan så ser æ lyst på framtia. Berre forrige måne oppna det sæks nye internettcafea her i Vardø..."

Lenke til kommentar

Vet ikke jeg... Er litt skeptisk til å gi pc til disse "bymisjonsfolka" ser for meg at dette er en slaks spesialfritidsklubb for barn med problemer.

Her hvor jeg bor er det i alle fall sånn at massevis av de som henger på sånne steder røyker masse hasj og bare henger der fordi de ikke har noe å gjøre...

Tror ikke jeg har så veldig lyst til å støtte det...

Men det er seff mye mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Vet ikke jeg... Er litt skeptisk til å gi pc til disse "bymisjonsfolka" ser for meg at dette er en slaks spesialfritidsklubb for barn med problemer.

Her hvor jeg bor er det i alle fall sånn at massevis av de som henger på sånne steder røyker masse hasj og bare henger der fordi de ikke har noe å gjøre...

Tror ikke jeg har så veldig lyst til å støtte det...

Men det er seff mye mulig jeg tar feil.

Så du har ikke lyst til å hjelpe "barn med problemer" .. snevert..

Jeg tror bymisjonen er en bra greie.

Hva med kreftavdelingen på riksen?

Lenke til kommentar

Vet ikke om du har lest linken jeg la ved mitt forrige innlegg.

Forebyggende arbeid blant tenåringer i "faresonen" er V13s hovedoppgave. Målsettingen er å bidra til en bedre hverdag for ungdommer som sliter.

Åpen helg, aktivitetsgrupper og alternativ skoledag er blant V13s viktigste tiltak. I tillegg gis det rom for individuelle samtaler og oppfølging av ungdommene.

Utifra et helhetsperspektiv er dialogen med ungdommenes hjem og skole sentralt i V13s arbeid. V13 driver derfor egne grupper for foreldre.

De holder på med barn og ungdom og deres familier. Selvfølgelig kan rusmisbruk være en del av dette. Men hva så, skal man ikke hjelpe dem og? Jeg tviler ikke på at Kirkens Bymisjon gjør en fantastisk jobb. Kan man hjelpe dem med å hjelpe andre, syns jeg det er topp!

Lenke til kommentar

Har noe SD-Ram og noen HDD's liggende.

Syns Kirken's bymisjon høres ut som et bra tiltak!

Men er jo åpen for andre forslag, men hvem trenger det mer? Ville dette da bli en "public" pc til alle de som benytter seg av krikens-bymisjon sine tjenester eller skulle dette gis til en person? Jo fler som for nytte av den jo bedre ikkesant?

-MortenGj

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...