Rafael Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Hei! Jeg har sittet her og fundert litt over ytelsesproblemet som forekommer om man bruker et skjermkort med NV3x-brikken og DX9-path i Half-Life 2. I denne artikkelen så ser man klart at det er en stor ytelsesforbedring ved bruk av DX8-path på blant annet GeForce FX5900XT. Det jeg da lurer på er om noen vet hvorfor dette problemet oppstår i det hele tatt? - Rafael Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) NV3x var ikke designet for høy DX9 ytelse.. det er stort sett en NV25 videreutvikling med DX9 komponenter. Som nVidia selv har innrømmet har DX9 komponentene i NV3x halvparten av prosseserings kraften som DX8 komponentene. Men shader feature wise er den ganske avansert (en del mer enn R3x0) som kommer utviklerene til gode, der høy ytelse ikke er så viktig. Endret 28. november 2004 av MistaPi Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Ah, det forklarerer en del isåfall. Jeg trodde at NV3x var ment som nVidias DX9-generasjon. Slik jeg har fortått det nå er var DX8-chip med DX9-komponenter (som du sa), for å fremme shader-mulighetene, men ikke nødvendigvis ytelsen til DX9. Takk for oppklaringen! Lenke til kommentar
HKS Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Stemmer det. Det er NV4x serien fra nvidia som skal gi ytelse i DirecX 9, og det gjør den til de grader også. Implementerer også alle funksjoner i DirectX 9.0c, noe som ATi ikke gjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå