Gå til innhold

Trøbbel med Raptor-disk. XP hakker....

royter

Anbefalte innlegg

Nå er det nok!!! :mad: Har en maskin med to IDE disker og en SATA WD Raptor 37GB. Sistnenvte har det jevnlig vært trøbbel med. Måtte kutte den ut som OS disk. Brukes nå til spilldisk. Sist den oppførte seg slik fikset XP opp i det alene!? :dontgetit: En masse meldinger og rettelser på "blå skjerm" under boot så var alt i orden igjen!? Dersom jeg deaktiverer disken så oppfører XP deg normalt. Eller så hakker den og er utrolig treg på oppstart. Det er ett eller annet med filsystemet tror jeg?

Finnes det en måte å sjekke/fikse dette på ? CHKDSK under oppstart av XP går greit uten anmerkninger?

Trenger litt kjapt hjelp, før den disken går ut ruta!!!!

Thanks......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hoeres merkelig ut, har selv ikke hatt noe slike problemer. Det eneste jeg kan foreslaa er en disk defrag, daa gjerne med OO Defrag, eventuelt med Diskeeper 8/9.

Du nevner ikke naar hakke problemene oppstaar, er det naar du skal laste inn WinXP, eller gjelder det naar du skal bruke applikasjoner ogsaa?

En siste ting er rett og slett aa ta en benchmark av disken din, for aa se hvor bra den jobber.

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Wow.... snakk om responstid !!? :yes: Supert!!

Skal prøve/har prøvd noe av WD sine Utils. Det er bare det at det går så umenneskelig tregt!? Brukte faktisk hele dagen på chkdsk-tullet. Noe av det jeg setter i gang, bare står og står!? framdrifts-indikatoren står på samme sted hele tiden? Skal sette i gang noe WD stash i kveld :whistle: Følger med her for videre tips. Thanks :D

Lenke til kommentar
Du kan også prøve ett av de programmene som skriver nuller over hele disken

Stemmer.... Så den muligheten på et av Utils til WD. Sletter alt da men..... :roll:

Uansett så får det være bare den kommer i gang igjen. Og når den gjør det, blir den byttet!! Makan til ustabilt produkt har jeg fakta aldri vært innom!!? Den skal vekk!! Kjekt med 10 000 RPM, men det får **** meg funke også!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...