Gå til innhold

Hva skjedde med gamle hw.no?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg er en iherdig leser av hw.no siden midt på 90 tallet.

Jeg er kanskje ikke den som bruker forumet mest, men jeg leser alltid hw.no

hver dag sammen med morgen kaffen. Hw.no er blitt mye bedre med årene.

Første gangen jeg var innom siden deres søkte jeg informasjon om overklokking

av en 200Mhz prosessor. Jeg var vel rundt 14 år og ble en stor fan av alle artiklene som lå på sidene. For det meste var det seriøse artikler og guider med mye fakta og mye teori. Jeg synes at med de siste årene er disse faktorene sakte med sikkert falmet. Jeg ønsker at Hw.no inkluderer mer fakta og teori bak artiklene sine. Jeg synes de kan gå litt dypere. Som for et eksempel slik de gjør på tomshardware.com. Jeg synes at med den siste tiden fokuseres det mer på hva som er nytt av dill og dall, og mye fokusering på hva disse koster og hva de kan brukes til. Jeg synes dette er kjempebra, men jeg savner mer testing, mer teori om utstyret. Artikler som omhandler hvordan overklokke "ting" bør kanskje la "fjortissene" vite hva som som skjer med de enkelte komponentene og litt mer hvordan overklokking fungerer i teori, enn bare basis -> bruk coolbits, juster i windows ->. Jeg tror kanskje noen fler er litt enige i meg der ute og sikkert mange som er uenige. Jeg synes at siden er kjempebra på mange måter.Tja.. synes at jeg ikke fikk poenget helt fram her, men jeg synes siden var mer seriøs før. F.eks trenger jeg ikke vite så mye på hw.no om de siste mobiltelefoner eller kameraer. Da går jeg heller direkte inn på akamera.no eller amobil.no. Takker Hw.no for en fantastisk bra side med mye nyttig innhold. Keep up the good work guys! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er for så vidt enig med trådstarter, men det hele bunner nok i hvilken kapasitet skribentene har til detaljene du søker etter.

 

Jeg for min del leser raskt igjennom alle HW.nos tester, mens jeg bruker mer tid til testene fra f.eks. Anandtech som jeg forøvrig mener er verdens beste nettsted innen sjangeren. Anand & Co. går mer i dybden på produktet som testes.

 

Hvis HW.no prøver å gå ned på samme detaljnivå som Anandtech vil nok hvertfall jeg prioritere HW.no. Nå skal det jo sies at nesten alle de "store" HW-sidene i verden som har lange utredninger på ting ved siden av selve ytelsesmålingene skriver utredningene i testen likt. Dette ser man spesielt i tester av skjermkort, prosessorer og brikkesett.

 

Kunne HW.no tatt utgangspunkt i pressemeldingen for å lage en mer detaljert omtale? Det virker som om andre nettsteder gjør nettopp dette.

Lenke til kommentar

Jeg må faktiskt si meg veldig enig her, hw.no har mistet en del av dette bare på det siste året.

Når jeg begynte å lese her så lærte jeg ufattelig mye som jeg har hatt veldig mye bruk for, og det er selvføglelig kjempefint :)

Den siste tiden har jeg kuttet lesingen av hw.no kraftig fordi det blir rett og slett kjedelig å lese bare nyheter, og ikke tester og litt avansert info om hvordan ting fungerer, hva det gjør, osv.

Lærer faktiskt mer av å lese innleggene til knick knack, snorreh, simen1 og den "gjengen" der, som tydeligvis har veldig god peiling på hva de snakker om, under diskuter artikler, enn selve artikkelen.

Det som er, er at det rett og slett blir kjedelig med en så ensporig artikkeldel, som kun omhandler hva som er nytt på markedet generelt, og diverse andre ting.

Hadde hw.no gått litt dypere inn i hva dem skriver om så hadde jeg mest sannsynlig begynt å lese mer der igjen.

 

En annen sak hadde vært om siden ble vist riktig i firefox og opera. Det hadde også vært deilig.

Lenke til kommentar
Jeg må faktiskt si meg veldig enig her, hw.no har mistet en del av dette bare på det siste året.

Jeg har hatt HW.no som min startside i snart 2 og 1/2 år, men jeg føler ikke at noe er gått tapt i løpet av den tiden. Hvertfall ikke innen produkttester.

 

Når det gjelder guider er det fullt mulig. Dette er en del som sikkert er vanskelig og tidkrevende å holde oppdatert. Mye av dette er jo imidlertid tatt vare på i forumet der jeg synes det spretter opp nye guider rett som det er. Noe jeg mener de kunne gjort var å publisert disse i guide-delen i tillegg til forumet, kanskje etter en kort omskriving hvis det er nødvendig. Så vidt jeg vet er andre lignende nettsteder ofte avhengig av kunnskapsrike forumbrukere for å holde saker og ting oppdatert. Kanskje HW.no burde benytte seg enda mer av de kloke hodene på forumet enn det de gjør i dag. Vil nok tro de fleste velvillig stiller opp på engangsoppdrag.

 

Legger ved et knippe eksempler på forumposter som kunne vært publisert i guide-delen:

 

Skjermkortguide: High-End

Skjermkortguiden

Skjermkorttabell 3.2

Les her før du kjøper CPU og Hovedkort!

Kompatibilitet A64 hovedkort og minne *10.10.04*

Produsent info om DVD+/-R plater tilgjengenlige.

 

EDIT: Hva med å offisielt invitere personer til å søke på konkrete engangsoppdrag innen guide-delen. Kanskje de kunne invitert en nettbutikk med på "lasset" og tilbudt "et gavekort på X antall kr. fra Nettbutikken AS"? Dette er nok ingen nødvendighet, som sagt popper det opp guider rett som det er uansett.

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar
Jeg må faktiskt si meg veldig enig her, hw.no har mistet en del av dette bare på det siste året.

Jeg har hatt HW.no som min startside i snart 2 og 1/2 år, men jeg føler ikke at noe er gått tapt i løpet av den tiden. Hvertfall ikke innen produkttester.

Jeg skal ikke si meg alt for skråsikker på at hverken jeg eller du har rett her. Eneste jeg føler er at hw.no har kuttet å gå mer grundig over nye ting som kommer, de går litt for generelt inn på ett par hovedpunkter, men svært sjeldent mer enn det.

Er helt sikkert positivt for mange at de spytter ut småartikler hver eneste dag, men personlig vil jeg heller se 2-3 gode og utfyllende artikler per dag enn 10-15 "oversatt og publisert"-artikler hver dag.

Veldig subjektivt, men det er sånn jeg ser på saken.

Lenke til kommentar

Når det gjelder guider er det fullt mulig. Dette er en del som sikkert er vanskelig og tidkrevende å holde oppdatert. Mye av dette er jo imidlertid tatt vare på i forumet der jeg synes det spretter opp nye guider rett som det er. Noe jeg mener de kunne gjort var å publisert disse i guide-delen i tillegg til forumet, kanskje etter en kort omskriving hvis det er nødvendig. Så vidt jeg vet er andre lignende nettsteder ofte avhengig av kunnskapsrike forumbrukere for å holde saker og ting oppdatert. Kanskje HW.no burde benytte seg enda mer av de kloke hodene på forumet enn det de gjør i dag. Vil nok tro de fleste velvillig stiller opp på engangsoppdrag.

 

Legger ved et knippe eksempler på forumposter som kunne vært publisert i guide-delen:

 

Skjermkortguide: High-End

Skjermkortguiden

Skjermkorttabell 3.2

Les her før du kjøper CPU og Hovedkort!

Kompatibilitet A64 hovedkort og minne *10.10.04*

Produsent info om DVD+/-R plater tilgjengenlige.

 

EDIT: Hva med å offisielt invitere personer til å søke på konkrete engangsoppdrag innen guide-delen. Kanskje de kunne invitert en nettbutikk med på "lasset" og tilbudt "et gavekort på X antall kr. fra Nettbutikken AS"? Dette er nok ingen nødvendighet, som sagt popper det opp guider rett som det er uansett.

Må si meg meget enig her. Jeg syns ikke det er bare guidene på forumet som kan bli publisert, men også testene! Mange gode av de og. Hvis det blir slik kan det hende det kommer ut flere tester, siden det da blir en slags prestisje i og med at så mange leser testen eller guiden din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...