Gå til innhold

Betalt jobb for pro overklokker

Anbefalte innlegg

Heisann!

Som topic sier så leter jeg etter en erfaren overklokker som ønskelig bor nære Oslo området!

Mitt utstyr:

AMD Athlon 64 FX-53

Gigabyte GA-K8NSNXP-939

1024 OCZ 3700 EB

Point Of View GeForce 6800 Ultra

Systemdisk: Western Digital Raptor 73,4 GB

Lagringsdisk: Seagate Barracuda 7200.7 200 GB SATA

Nec ND-2510A

Kabinett: Lian Li PC-V1100B

PSU: Thermaltake Silent Purepower 560W

CPU-kjøler: Thermalright SLK-948U

Som dere ser er dette et rimelig high end system, og nå vil jeg kline til med vannkjøling! Her skal det i utgangspunktet ikke spares på noen penger, men dette må gjøres skikkelig for seg! Derfor vil jeg at folk skal komme med forslag for å klokke opp dette lille beistet mitt! Jobben vil betales etter avtale, og evt transport kan ordnes!

Om DU mener at noen komponenter BØR skiftes ut, så er jeg fleksibel!

MVH Tromax

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vunnet i lotto?

:p

Edit: Hvis du har råd, så er det mulig å få bedre skjermkort ;)...

(nForce 4 hk, + gforce 6800 SLI elns) :thumbup:

Har du kjøpt dette eller skal du kjøpe?

(Fx-55 koster 500,- mer en Fx-53 nå derfor jeg spør)

Endret av AmmO
Lenke til kommentar
vunnet i lotto?

:p

Edit: Hvis du har råd, så er det mulig å få bedre skjermkort ;)...

(nForce 4 hk, + gforce 6800 SLI elns) :thumbup:

Har du kjøpt dette eller skal du kjøpe?

(Fx-55 koster 500,- mer en Fx-53 nå derfor jeg spør)

overkill, da cpu garantert vil bli flaskehals.

Lenke til kommentar

Jeg har det samme hovedkortet og den samme rammen som jeg kjører med en 3500+. Har i de siste ukene forsøkt å klokke, men med labre resultater.

For det første så MÅ du anskaffe ocz ddr booster eller gjøre en voltmod. Kortet klarer bare å levere 2,7-2,8 volt til minnet fra bios, og det er alt for lite for denne rammen.

For det andre så er dette kortet særdeles ustabilt og kresent på minne. I dual mode så klarte jeg knapt å overklokke en eneste HTT. Jeg har ført en pinlig nøye statestikk, av 61 instillinger som ble forsøkt så var 215 MHz den høyeste klokken jeg klarte å laste windows med, og da måtte jeg klokke ned cpu multiplier! Med en brikke gikk det derimot veldig bra (bilde). Jeg har søkt mye på nettet om dette kortet, og det er mange som har tilsvarende problemer. Andre problemer er ustabil vcore, temperatursensorer som ikke fungerer, problemer med raid, etc etc.

Til slutt måtte jeg bite i det sure eplet, og bestilte i går et MSI neo2 platinum (demokort fra komplett). Forhåpentligvis vil det klokke bedre i dual-channel.

Hvis du fortsatt ikke har gitt opp gigabytekortet så har jeg en del lenker. Bare send en pm hvis du ønsker dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...