Gå til innhold

Har redigert en film, men vil brenne på DVD plate.

Anbefalte innlegg

Hallo jeg har redigert ferdig en live video fra sist helg, pluss noe andre greier i tilegg..

Har lagret alle videoene som DVD kompitable MPEG filer, men finner ikke noe program som kan brenne disse for meg. Skal lage en DVD film som passer inn i de fleste DVD spillere.

Noen som har forslag til programmer? Må være gratis/"gå an og laste ned", og helst ha støtte for menyer!

Må brenne det som et cd image, for jeg har ikke DVD brenner selv. Så programmet må ha image brenne funksjon i tilegg.. :)

Mvh Anders!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg forstår deg rett, så trenger du først et program til å authore en dvd-plate du legger i fil-format på harddisken, deretter et program til å konvertere dvd'en til et disk-format som kan brennes på cd, og som kan spilles av med et flertall av dvd-spillere (det vil vel i praksis si svcd)?

Lenke til kommentar

skjønte ikke helt det der jeg men..

Har to ferdige filer som jeg har redigert i Pinnacle og lagret som DVD KOMPITABLE MPEG FILER.

Tenkte så og brenne disse mpeg filene som en DVD video på en DVD+r plate. Så de kan seès på tv'en.

Ingen som vet om programmer som kan gjøre dette? Kan ikke skjønne hva som er så "spessielt" med et program som kan brenne DVD video akkurat som nero som brenner VCD osv..

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har en dvd-brenner får du jo ikke brent det ut (en cd-brenner kan ikke brenne en dvd uansett om den er som filer eller et image).

Men her er et program som kan brukes til å bygge opp selve dvd'en. Det er ganske lett å bruke, ikke gratis, men har 30 dagers gratis fullverdig prøveversjon.

Lenke til kommentar

Du kan ikke brenne en hel DVD-V på en cd, det sier seg selv. Du kan lage en Mini-DVD, men jeg aner ikke om du får spilt den på alle dvdspillere.

http://www.afterdawn.com/glossary/terms/minidvd.cfm

http://www.divx-digest.com/software/dvd2minidvd.html

IMG er et imageformat alá .iso eller .bin, jeg forstår ikke hva slags støtte du trenger for å lage dvdene dine. Høres rart ut. Du kan uansett montere opp .img-filen med Daemon Tools.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...