Gå til innhold

Musikk: Hjemmelaget Musikk - Reviews

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, Astral var jo gjennomført da. Likte den. Kule beats og fortjente navnet "Astral". Den kan bli noe den. Likte veldig godt begynnelsen og overgangen til "takeoff". Bra greier.

Noise derimot likte jeg ikke. For akkurat den stilen der er noe av det værste jeg vet. Det var jo gjennomført og bra nok. Det var det. Men jeg har ikke noe til over for den musikktypen, så jeg overlater review av den til noen andre.

Men Astral - den var fet :thumbup:

Lenke til kommentar

har alldri hørt den type musikk før så jeg er ikke akkurat noen ekspert

men jeg kan prøve.

Fragletrollet - Noise

sangen var digg å høre på, slækk sang osv.

generelt minner sangen meg om å skate slækt i tåke (noe som gjør at sangen får meg i godhumør)

jeg syns sangen var bra laga og digg å høre på.

men fortsatt ikke min type musikk så jeg har ikke så mye grunnlag for å utale meg

Lenke til kommentar
Hehe, jaja kult du sa hva du mente. Hva er det spesielt som du hater sånn?

Nei altså, ikke misforstå. Hehe. Jeg rakker ikke ned på sangen din. Jeg bare liker ikke sjangeren i det hele tatt. Det blir for slækt og usammenhengende for meg. Jeg liker som oftest en melodi osv. Men sangen i seg selv var bra produsert. jeg er bare ikke rette personen til å bedømme det, siden jeg misliker det FØR jeg hører den.

Keep it up ... :thumbup:

Lenke til kommentar

noise:

høres ut som ambient... ok, kanskje ikke, den der kick'en der ødela ambient feel'en. beatsene e ganske så kule, bassen er litt kjedelig. og, den e ganske syk senere. denne va jo faen konge! sånn passe idm aktig.. litt irriterende når sangen stopper av og til, men den e ganske så god når trommene e med.

du bør gjøre sangen litt kortere, med mindre ingenting. trommingen bør være brukt mye mer, den e jo konge. 5:00 ouch. høge frekvenser dreper ørene mine...

w00t

^^ hør på bad bananas. direct linking funker ikke den siden... suger litt, men eg får jaffal en gratis server.

Lenke til kommentar
Ja på denne tråden her kan vi som har hengt på "Hjemmelaget Musikk"-tråden poste de nyeste sangene våre, også er ALLE svar-poster en anmeldelse på en av sangene som blir postet. Det skal ikke foregå diskusjon av noe slag off-topic her, for det har vi "Hjemmelaget Musikk - Noen fler"-tråden til. Anmeldelse av hjemmelagde sanger only:

- Noen poster sangen sin

- De som ikke gjør det, hører postet sang og anmelder den.

Det er IKKE lov og poste egen sang uten å anmelde en annen først. Det er stor sjanse for at andre anmelder sangen din om du anmelder deres først ikke sant. Slakte en sang er også lov ja ... man skal bare si sin mening, og den skal aksepteres.

Review away ... :thumbup:

om du leste det?

spesielt denne delen:

Det er IKKE lov og poste egen sang uten å anmelde en annen først.
Lenke til kommentar
men jeg har faktisk også en beat som er klar til å bli slakta :p

her er beaten min

mulig jeg mangler litt skills men jeg håper det kommer seg etterhvert.

Siden jeg måtte gjøre et review for å få feedback på min egen så valgte jeg ut den hip hop tingen din da...

Jeg er ikke særlig hiphop/rnb fan, men beats er alltid sjef.. Liker sånt.

1. Basstromme di..

Ta en annen tromme, den hørtes helt..ja..JÆVELIG rett og slett ut her...Demp den eventuelt skift hele greia, skaff en med litt lengre release

2. Skarpa..

kul lyd i den, men litt for "rå" kanskje? Kjør på med en compressor med lang release og kort attack og en liten anelse reverb, ikke mye men litt.

3. Instrumentene..

Kule elementer, hold på dem..men gjør dem litt sterkere, trommene dreper de ganske bra.. legg på litt mer reverb, kan bli fett.. lek med reverb, det er viktig.

4. Melodi/Oppbyggning..

Likte "melodien" skikkelig..liker moll gangen i den! Hold på det!!

regards ole-e.

Lenke til kommentar
oki doki, da poster eg opp en annen sang.

Ralphi?

den bør funke. men, downloaden e treig.

Nok en review..

Jobb med trommene dine, skift samples.. dette høres ALTFOR midi ut... mange av instrumentene gjør det...jobb med bruk av compressorer, eq, reverb osv! det er meget viktig.

Dette ble også meget "kjedelig" lengden, det riffet du har i bakgrunnen som går gjennom hele greia spesielt! Sorry for at jeg er "sånn". hehe, men sier bare min mening! Ting ble fetere utover i låta.. den "sine" tingen du har uti der er fet..

regards Ole-E.

Lenke til kommentar

ah! trance... kjedelig fade in intro. liker ikke claper, og denne her høres jo ut som bare "white noise". komplett 'offbeat' hihat? originalt, ja... men eg tror ikke den passer inn så godt... uansett ka type sang.

ka med en ordentlig melodi? eg hører jo bare pad'er og sånt.. ikke en ordrentlig lead melodi...

eg e britt drittlei mesteparten av transe i de siste, så dette her e vel ikke de mest hjelpsomme review'en du kommer til å få. produksjonen e jo god, men den mangle jo ganske mye, t.o.m. for en preview. men, it has potential.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Grunnen til at det er en fade in intro er kun fordi det er en preview.. jeg er ikke ferdig med arrange... litt spesielt at du hører bare PADS for det er ikke en eneste pad der...Hvis du ikke hører "Main lead" så bør du høre etter et par ganger til. Det er super saw lead.. Og ja, er enig i at melodi linja er kjedelig, jobber med det nå (så fort jeg får bedre ressurser, Logic får ASIO overload for tiden).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...