Gå til innhold

Nekter å brenne DVD

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Plextor DVDR PX-708A DVD-brenner som jeg er meget godt fornøyd med og som har brennt plater helt fint, frem til i går.

Jeg kjøpte noen billige plater på Elkjøp, som viste seg å være veldig dårlige, da de bare ville brenne på 1x.

Da jeg skulle til å brenne en ny plate i går, nektet brenneren å brenne.

Jeg får opp en feilmelding "Unable to recover TOC".

(Bildet nedenfor *kan* ta lang tid å lade, eller ikke lade i det hele tatt pga. treg server.)

dvd_decrypter_failed_to_reserve_track.png

dvd_decrypter_io_error.png

Jeg prøvde så med en annen plate av samme merke, men samme resultat. Brenneren har firmware 1.08, som er det nyeste. Jeg prøvde å flashe igjen med samme firmware, men det ble ingen forbedringer.

Det jeg også oppdaget er at brenneren ikke finner vanlige CD-R plater. Brenneprogrammet sier at det ikke er satt i noe plate. Det samme skjer dersom en vanlig ferdigbrent CD settes inn. Enten data eller musikk eller originale plater. DVD-plater klarer den å lese.

Jeg har også prøvd å sette brenneren i en annen PC, men det virket heller ikke.

Den bruker DMA mode, og jeg har aldri brukt overburning på den heller.

Jeg har kun brukt den til å lese DVD, CD og brenning av DVD. Til brenning av CD-R bruker jeg en annen brenner.

Brenneprogrammet jeg bruker er DVD-Decrypter i ISO-Write mode.

Har også prøvd å brenne enkeltfiler med Nero, men det fungerte heller ikke.

Verken ISO, eller enkeltfiler, eller brenning av vanlige CD-R filer fungerer.

DVD+RW derimot, fungerer utmerket, både enkeltfiler og ISO.

Jeg har de nyeste driverne installert til hovedkortet og det er ingen konflikter i systemet.

Dette begynner å bli et irriterende problem, siden jeg gjerne vil bruke brenneren, og siden det er Plextor, så forventer jeg litt mer...

Her er min maskinvare:

Windows XP Professional m/ Service Pack 2

CPU:

AMD Athlon XP 3000+

RAM:

3 x 512 MB Crossair

HK:

Epox EP-8RDA+

DVD/CD:

PLEXTOR DVDR PX-708A

PLEXTOR CD-R PREMIUM

HDD:

ST320082 2A SCSI Disk Device (186 Gb)

ST320082 2A SCSI Disk Device (186 Gb)

WDC WD12 00BB-00CAA1 SCSI Disk Device (111 Gb)

WDC WD400BB-00GFA0 (37 Gb)

-------

Er det noen som kan hjelpe meg med mitt problem, eller komme med tips? :ermm:

*Beklager den lange posten, men jeg ville bare komme med all informasjon slik at jeg ikke fikk mange spørsmål som det egentlig finnes klare svar på.*

Endret av resn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde det samme problemet med min BenQ brenner når jeg kjøpte den. Den ville ikke brenne skikkelig, eller lese plater (hadde også nyeste firmware) alle tester jeg tok sa at brenneren fungerte og var innstalert korrekt.

Så jeg sletta alt jeg hadde på dataen, la inn xp på ny, og vips der f unka den igjen :(

har ikke peiling på ka som skjedde, men det gikk :p

Du kan prøve å brenne med bedre dvd plater, viss du har kjøpt billige plater kan plextoren vere for kresen på dette og ikke klare å starte brenningan i det hele tatt. Gir derimot ikke svar på koffor den ikke leser diverse andre plater.

peewee

Lenke til kommentar
problemet kan ligge på at du trenger ny firmware , ikke alle plater virker på alle brennere. instillingene på programmet er feil. eller noe galt i windows registeret

- Som jeg skrev på første post...

- Firmwaren er den nyeste (flashet en gang tidligere og en gang da den sluttet å virke)

- Har alltid brukt samme instilling på brenneprogrammet / programmene

- At ikke alle DVD-plater virker på alle brennere vet jeg, og skal derfor sjekke ut med noen andre når jeg får tid.

- Tviler litt på at det er feil i registeret når brenneren ble testet på to ulike PCer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...