Gå til innhold

sliter med stabilitet ..trenger tips/råd

Anbefalte innlegg

hei!

hardwaren min står i signaturen... og der står det at jeg kjører 11*225 fsb = 2480 mhz...

saken er den at jeg har ikke systemet mitt stabilt lenger med denne settingen... jeg har en amd xp2500 ikke mobil da... så det jeg lurer på er om det ikke er denne som forårsaker problemer...

som kanskje noen vet så har dfi lp kortene en Vcore mod så fort man går over 1.850 V (tror jeg det er)... dette er en mod dfi har laget selv og er vissnok bare en dårlig vcore mod som får spenningen til cpu å hoppe veldig... noe som gjør ting ustabilt :( noen andre som har samme erfaringer med ustabilitet over 1.90 v?

jeg har aldri gjort noen modder på noen kort whatsoever.... og er egentlig hypp på å ikke begynne med det enda :cool: har aldri lodda en ting før får å si det sånn.... noen som har peiling på dfi kortene som kan gi meg noen tips om hva som trengs å gjøres?

jeg har prøvd litt forskjellige bioser, men forskjellen er liten...så det er nok neppe der det ligger..

det som er så rart er at jeg bruker et program som heter "memtest" som kjører i windows og tester rammen.... programmet ligger på www.majorgeeks.com under "memory" på siden der....

jeg skjønner meg ikke helt på det programmet der... eller så er det hardwaren min som ikke er helt god... saken er den at jeg får errors på minnet mitt når jeg kjører det under spesifisert hastighet.... jeg har OCZ E.B 3500 (433 mhz)

f.eks hvis jeg kjører systemet på 210 mhz fsb kan det fort hende at det kommer en error... jeg kjører standard timings på minnet også.... så jeg fatter ikke helt det her?

kan det være cpuen som er erroren egentlig?

har ikke fått til å brent det derre memtest86 programmet... mest fordi jeg faen ikke forstår hvordan man skal lage et image av de filene... hehe er litt nub der :)

for øyeblikket kjører jeg i single channel... har liksom fått for meg at det er mest stabilt da.. og at dual channel ikke er så veldig mye kjappere? eller tar jeg feil her?

irriterer meg så sykt dette her... har hatt pcen gående i flere dager før helt oppi 11*225fsb , men nå er det tydeligvis andre boller... :thumbdown:

gidder noen å hjelpe meg litt? :dontgetit:

southbridgen min blir også ganske varm.... har vannkjølt pcen så er lite hypp på å sette inn vifter for å si det sånn.... men kanskje det må til?

Endret av klikko
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...