ZoRaC Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Brukte 12-15 timer på å lage en nettside i PHP for noen. Laget et mail-skjema, link-samling og en oversikt over jaktområder og hytter til utleie. Alt dette administreres i et enkelt admin-panel. Nå er spørsmålet betaling. Hva bør jeg ta? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 4 høvdinger? Høres jo ikke så fryktelig avansert ut.. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Hvor mye du kan ta er veldig avhengig av koden din og hvor mye tid du bruker på koden i forhold til en erfaren programmerer. Selv om du bruker 15 timer på et script så er det ikke sikkert du kan ta så mye for det. Gjør en liten vurdering av dette: Hvor lang tid brukte du på å finne og lage funksjoner, lage spørringer og lignende i hvorhold til hvor lang tid du ville bruke på å lage scriptet på nytt? Hvis hele scriptet kan skrives på nytt på 5 timer, så er kanskje dette så lang tid en annen programmerer ville bruke på det. I tillegg har man ofte lagd bibliotek med generelle koder, noe som gjør at kodingen går en del raskere. Hvor stabil og rask er koden din? Dersom koden kan optimaliseres mye, er ustabil eller er svak(med tanke på hacking) så kan du selvfølgelig ikke ta så mye for det heller. Siden jeg ikke ser scriptet du har lag eller koden er det umulig å foreslå en pris. Beregn tiden du tror en vanlig programmerer ville bruke på scriptet, eller beregn hvor lang tid du vil bruke på å lage scriptet på nytt. Gang dette med mellom 350 og 450. Så trekker du fra for eventuelle svakheter i koden. 4 000 høres i utgangspunktet ganske mye ut. Har du da brukt 12 timer så vil du ha ca. 333 i timen. Selv om det ikke er så veldig mye for å være programmering så vil nok de fleste forvente at du leverer meget bra og stabil kode for den prisen. Er du filnk og rask, samtidig som du skriver stabil og sikker kode så er 333 selvfølgelig ikke så mye. Det er derfor du må vurdere deg selv mot en som jobber med programmering 8-16(+) hver dag. Dette ble et langt innlegg, men jeg håper det hjelper flere til å beregne vedien på scriptene sine. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Takk for innlegget "???????". Det hjalp meg litt på vei. Siden det er en venn av meg hadde jeg ikke tenkt å ta så mye, men ser at 1000 kr kan jeg nok ta for det. Lenke til kommentar
audunr Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Takk for innlegget "???????". Det hjalp meg litt på vei. Siden det er en venn av meg hadde jeg ikke tenkt å ta så mye, men ser at 1000 kr kan jeg nok ta for det. Kommer jo litt an på hvordan du tar deg betalt (skattekort, faktura, eller svart), men 120 kroner timen er jo en grei timelønn i en standardjobb for ufaglærte. MVH Audun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå