Tom_TM Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Heisann! Har kjøpt ny prosessor og nytt hovedkort nå, før hadde jeg AMD 64 xp3200+, ABIT Kv8 MAX3! Solgte denne å kjøpte meg en jeg "trodde" skulle være bedre! AMD Xp 3400+ med ASUS K8N-E Deluxe, nForce3 250gb OSV! Men har testet 3D mark 03 på begge, og den første jeg hadde scoret ca 6500, mens den nye scorer bare 5800! Da har jeg samme ram og skjermkort! (Corsair XMS ProSeries PC4000, GeForce FX5900XT) Så prøvde jeg og overklokke den del: Prosessor HTT:219.0 Mhz Multiplier:x12.0 = 2627.8 MHz Skjermkort Coreclock:483MHz Memoryclock:825MHz Dette funker "FAKTISK" stabilt med cpu temp på 27c, 41c Full load! Da scorer jeg: 6580 på 3D mark! Da bruker jeg originale drivere, untatt på skjermkort! Må si at dette er skuffende! Noen som har tips? Hadde vært topp! -Tom Christian- *Emnefelt endret* Endret 28. november 2004 av el-asso Lenke til kommentar
wim Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Har du stillt inn alt riktig i BIOS? (RAM timings osv) EDIT: Leif Endret 28. november 2004 av wim Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Hvorfor du får lavere score er jeg ikke sikker på , men å forvente noen ytelsesøkning mellom en 3200 og en 3400 er bare tull , dette har jeg sagt tidligere da jeg satt med både 3000 , 3200 og 3400 samtidig og kunne teste disse på samme oppsett , forskjellen var minimal og knap målbar og slett ikke mulig å merke i praksis . PS: Kjører selv med en 3400 . Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Det er vel unødvendig å nevne det, men du har jo selvfølgelig lagt inn Windows på nytt etter at du byttet hovedkort, slik at chipsettdriverne ikke kommer i konflikt med hverandre? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Fjernet CAPS, endret emnefeltet og flytter denne til riktig sted. Vil også minne trådstarter om retningslinjene vedr. beskrivende emnefelt og bruk av CAPS. Lenke til kommentar
Tom_TM Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Jeg hadde egentlig ikke forventet noen stor ytelsesforskjell, men den er testet her på hardware og de sier det er en ytelseøkning økning med ca 10%. Skjønner ikke hva det er som er galt, den henger stadig i windows, når den ikke er overklokket også. Det må jo være hovedkortet som ikke er så veldig bra, skulle ikke kjøpt asus. Mvh Tom Christian Myhr Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Det må jo være hovedkortet som ikke er så veldig bra, skulle ikke kjøpt asus. Brukerfeil, brukerfeil, brukerfeil. Så nå kommer du til å boikotte Asus fordi de har dårlig kvalitet? Syns det blir litt for lettvint. Har du montert slike deler før? Har du sjekket at alt er riktig i BIOS? Har du reinstallert Windows som jeg skrev over her? Og lagt inn nye drivere? Du har ganske mye jobb før du bare kan fyre opp 3dmark og sjekke om du har fått et "bedre" sytem enn før, og så bli misfornøyd om du skulle få mindre poengsum enn før. Lenke til kommentar
Tom_TM Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Heh...jadda proffen:p Har jort dette en del ganger før ja, men kjører 3D mark me standard instillinger på alt sammen, cpu, minne, hovedkort osv. "Har også reinstallert windows ja" Har brukt mest abit hovedkort, men har også prøvd Epox, msi, asus. Asus er det kortet jeg er mest missfornøyd med. Lenke til kommentar
Tom_TM Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Hadde vært topp om du hadde noen svar, for det du sier hjelper ikke så svært mye, det kan du heller holde for deg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå