Bruun Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Jeg skal snart på LAN og trenger da et gigabit nettverkskort. Jeg har sjekket på forskjellige webshops, og finner mange forskjellige kort med store prisforskjeller. For eksempel hos Netshop.no er det 2 stykker til 250,- som jeg lurer på om de er av noe god kvalitet. Noen som har prøvd disse eller andre billige gigabitkort? På mpx.no er det også en del forskjellige. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Ville gått for et kort fra 3Com eller Intel. Disse leverer kvalitet og ytelse. De ligger på rundt 500 kr. Dessuten er de støttet i de fleste operativsystemer. Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Til LAN-parties en gang i blant holder stort sett billige kort. OS støtten er heller ikke mye dårligere for andre merker enn Intel og 3COM. Jeg har svært gode erfaringer med SMC kortene. Ellers er Linksys et hot tips! Dette er billigsegmentet til Cisco som er dominerende på rutere og nettverksutstyr. Meget gode produkter til en utrolig lav pris! Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Billig nettverkskort, bruker billige chiper. De bruker så godt som alltid MYE mer cpu enn de litt dyrere kortene. Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Billig nettverkskort, bruker billige chiper. De bruker så godt som alltid MYE mer cpu enn de litt dyrere kortene. Tror jeg ville sagt nesten alltid LITT mer CPU tid. Du har for så vidt rett, men jeg ser ikke på dette som et ekstremt kritisk punkt. Vær klar over at dagens CPU er er så raske at dette ikke er like kritisk som det var for 4-5 år siden. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Jeg har svært gode erfaringer med SMC kortene. En kamerat av meg har vært med i crew-et på TG de siste årene. De fikk et år inn en pakke med 24 nettverkskort fra SMC. De hadde en feil: alle 24 kortene i den pakken hadde samme MAC-adresse. Så jeg stoler ikke så mye på SMC. Som sagt, kjøper man 3Com eller Intel, blir man ikke skuffet. Linksys kjenner jeg ikke, ville foretrukket Cisco. Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Jeg har svært gode erfaringer med SMC kortene. En kamerat av meg har vært med i crew-et på TG de siste årene. De fikk et år inn en pakke med 24 nettverkskort fra SMC. De hadde en feil: alle 24 kortene i den pakken hadde samme MAC-adresse. Så jeg stoler ikke så mye på SMC. Som sagt, kjøper man 3Com eller Intel, blir man ikke skuffet. Linksys kjenner jeg ikke, ville foretrukket Cisco. Som sagt, det var bare mine personlige erfaringer. Ellers tror jeg neppe dette er noe som ofte skjer med SMC kortene. Linksys ER Cisco. Alle produktene er merket med Linksys, men en liten Cisco logo er strategisk plassert på alle produktene. Lenke til kommentar
Borf Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 eg har hatt god erfaring med Intel kort som eg bruker i pcen min no. Eg skulle og kjøpe eit gigabit kort for å sette i ein pc nr2, då valgte eg eit billigt CNet kort det vil nesten ikkje virke alle overføringer går seint og mister ofte forbindelsen. Har prøvd ulike os, driver, kabler og switcher. Ellers så har eg god erfaring med SMC og Kingston kort. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 På hovedkortet på min hovedmaskin sitter det en nettverkskontroller av typen Intel Pro1000 (CSA). Synes nettverkskontrolleren fungerer utmerket, dessuten er kontrolleren støttet i de fleste operativsystemer. Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 En kamerat av meg har vært med i crew-et på TG de siste årene. De fikk et år inn en pakke med 24 nettverkskort fra SMC. De hadde en feil: alle 24 kortene i den pakken hadde samme MAC-adresse. Så jeg stoler ikke så mye på SMC. Som sagt, kjøper man 3Com eller Intel, blir man ikke skuffet. Linksys kjenner jeg ikke, ville foretrukket Cisco. 3 com hadde samme prob for 3 år siden sendte ut 1000 kort med samme mac add , så alle kan gjøre feil, smc kort er ikke dårlige kort Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 En kamerat av meg har vært med i crew-et på TG de siste årene. De fikk et år inn en pakke med 24 nettverkskort fra SMC. De hadde en feil: alle 24 kortene i den pakken hadde samme MAC-adresse. Så jeg stoler ikke så mye på SMC. Som sagt, kjøper man 3Com eller Intel, blir man ikke skuffet. Linksys kjenner jeg ikke, ville foretrukket Cisco. 3 com hadde samme prob for 3 år siden sendte ut 1000 kort med samme mac add , så alle kan gjøre feil, smc kort er ikke dårlige kort Trodde sånne ting ikke skulle kunne skje... Selvfølgelig er ingen feilfrie. Jeg var også med i driftsteamet på den videregående skolen jeg gikk på, og der hadde vi masse 3Com-kort. De var utrolig gode å ha med å gjøre, og dette var i tillegg gamle ISA-kort. Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 skal ikke er det magiske ordet , 3com er helt supre kort de , man får hva man betaler for Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 skal ikke er det magiske ordet , 3com er helt supre kort de , man får hva man betaler for Ofte riktig, men noen ting gir mer for pengene enn andre. Dessuten varierer behovene et produkt skal dekke. 3com er supre kort, men jeg mener at billigere kort ofte kan gjøre samme nytten. Personlig sverger jeg som sagt til Linksys. Lenke til kommentar
whom Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Noe jeg ikke har fått med meg helt. Hvordan ligger gigabit nettverkskort (både billige og dyre) i forhold til integrert når det gjelder hastighet og cpu bruk? Hvilken prisklasse må man opp i for å matche HK? Tenker også på å skaffe meg giga nettverkskort... Hva med vanlige 10\100 middelmålige kort vs integrert 10\100. Har på følelsen av at det ville lønnet seg her når det gjelder cpu bruk å benytte seperat nettverkskort fordi trenger ikke egen driver... Noen som har peiling? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Det beste alternativet med tanke på ytelse/CPU-bruk er enten å bruke et PCI-X nettverkskort eller å kjøpe et hovedkort med Intel sitt nettverkskort som går på CSA-bussen. Lenke til kommentar
whom Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Det beste alternativet med tanke på ytelse/CPU-bruk er enten å bruke et PCI-X nettverkskort PCI-X Hva er det? Edit: link er du snill Endret 30. november 2004 av Deuz Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 PCI-X er PCI med 64bits databredde som går på høyere hastigheter, opp til 133 MHz. Brukes i servere hvor standard PCI er for tregt. Lenke til kommentar
peach Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 PCI-X er PCI med 64bits databredde som går på høyere hastigheter, opp til 133 MHz. Brukes i servere hvor standard PCI er for tregt. Det er det lite vits i, og drit dyrt. Ingen 'vanlige' hovedkort har pci-x (ikke det samme som pci-express) Hvis du ikke har store krav, så kjøp noe billig greier. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Selvfølgelig er ikke PCI-X nettverkskort noe vits for privatpersoner. Men det koster så lite ekstra å kjøpe et kvalitetskort som kort fra 3Com eller Intel uansett. De ligger på ca 500, og med tanke på ressursbruk, ytelse og funksjonalitet, for ikke å snakke om kompabilitet, så er det verdt den ekstra kostnaden uansett. Endret 30. november 2004 av stigfjel Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Linksys ER Cisco. Alle produktene er merket med Linksys, men en liten Cisco logo er strategisk plassert på alle produktene. Feil !!! Linksys er et selskap som ble kjøpt opp av Cisco. Å si at Linksys og Cisco er det samme blir feil. Cisco kjøpte opp Linksys for å få en bit av hjemme-markedet, men Linksys lever fortsatt veldig i sin egen verden. Kan ikke akkurat se for meg at det kommer IOS på noen Linksys produkter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå