Gå til innhold

Hercules 3D Prophet 4500.. makkverk? ;D


xmpl

Anbefalte innlegg

Gratulerer !! Ved å si at KYRO 2 suger løste du alle problem !

 

KYRO 2 var et av de beste korta da det kom ut så det så ! Det kan ikke du ha fått med deg. KYRO 2 funker forsatt bra på alle spill som er på markedet.

 

Og sånn syting som at ting SUGER hører ikke hjemme på dette forumet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

xmpl...

 

- rettelse - sjekket rekkefølgen for å lage profil i 3D Optimisation:

 

- velg profilpila og .exe fila for spillet først. Da vil 'Custom' automatisk bli valgt når du fullfører, og sett _deretter_ hake for 'Disable Waiting for Vertical Sync'.

 

Jeg spiller ikke CS, så kanskje 'Turboneger' eller en annen kunne gi deg flere tweaks når det gjelder det spillet.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-05 18:00, minimum payne skrev:

kyro støtter ikke d3d.



 

Kyro uten Direct3D-støtte ?

 

Selv om vi snakker om KyroII her, kjører Kyro både DOT3 BumpMapping ( Direct3D) og Environment BumpMapping (Direct3D) + Hardware Videoplayback og DVD = D3D-støttet...

 

En annen ting jeg leser Her :

 

> In every resolution, all DirectX games in Windows XP run at only 75 Hz, and all OpenGL games in Windows XP run at only 60 Hz. That's right, OpenGL based Quake III Arena will run at only 60 Hz in XP! Both of these refresh rate settings will give you much added eyestrain and a nasty headache after playing for a while. This gaming refresh rate issue is such a HUGE and OBVIOUS problem...<

 

Mer: http://www.xp-refresh.net/ - er det lagt ut en fix for dette tro ?

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: TRAM på 2002-06-05 20:14 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-05 20:11, The_Creator skrev:

Går det å bruke VIDID XS! bios-flashen på Herkules 4500 ? Er jo identisk CHIP.



 

Er dèn jeg bruker på Hercules 4500 - har ikke sett noen klage på den siste heller - tvertimot ( er mange fixer lagt inn der ).

Lenke til kommentar

> gikk på en måte automatisk ut ifra at det ikke va problemet <

 

Riktig - var/ er det ikke heller - men siden dette var ukjent for meg, ble jeg en smule forundra

...over at folk kjører spill i 60 & 75 Hz i det nyeste OS'et som får sånn skryt, hvis de ikke legger inn en 3dje-parts fix:

 

I linken over. ligger 6 stk. sådanne, men http://www.pagehosting.co.uk/rl/ har visstnok den mest 'universelle', RefreshLock 2.02.

 

Dette må vel M$ ordne, hvis de ikke har gjort det alt ? ( har ikke anledning til å søke just nå ).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-08 13:52, xmpl skrev:

og .. :razz: hvordan skal jeg bruke det progget? Tydeligvis litt for avansert for meg


Når du oppretter en profil i det enkelte spill, så vil du enten beholde refreshraten for spillet satt i Windows, eller du kan sette den manuelt sammen med oppløsning/ skjermområde i spillet for hver økt.

 

Derfor er det nok unødvendig med noe spesielt program for dette i ditt tilfelle ( KyroII er et fantastisk kort :smile: )

 

Og ellers - noen forbedring ?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-02 04:59, TRAM skrev:

Før du kjører denne fila må du inn i Bios-programmet for hovedkortet, og velg 'Disable Video Bios Shadow' + noen flere av innstillingene der - deretter pleier jeg starte i sikkermodus, og kjøre Biosfila.


 

ved å skrive at du kjører fila fra safemode ga du meg masse ekstra problemer, for da tenkte jeg at da er det sikkert smart at jeg gjør det også... men det var det ikke!

måtte kjøre fra normalboot for at det skulle funke (etter MANGE forsøk i safemode).

 

så ikke gjør som TRAM, da blir det bare problemer :wink:

 

hadde forresten håpa at oppdateringa hadde gjort noe med de små problemene jeg har med tv-kortet mitt (pinn.pctv), men det ser ikke sånn ut enda ihvertfall... :sad:

Lenke til kommentar

Quote:



så ikke gjør som TRAM, da blir det bare problemer :wink:


 

evt. fordi han kjører Win98 SE ( noe jeg også gjør :smile: - etter installasjon i sikkermodus, restart i normal og oppdateringen er komplett.

 

- WinXP er tydeligvis noe mange trenger både fixer og nærmere opplæring for enkelte enheter.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-08 15:21, xmpl skrev:

Fungerer ikke kortet bra med min hardware? det som er probbet?


 

Altså, hvem kan si om hardwaren din bør ha problemer med noe som helst.

 

Du ruger på hardware specs, som om det skulle være gull andre vil robbe - for det første, hva er det egentlig du har oppdatert, og hva pokker er det du kjører med ?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-08 20:37, xmpl skrev:

Duron 950mhz.

512 ram.

Hercules 4500


- Oppdatert Bios drivere (HK)

- Oppdatert Skjermkort bios

- Nyeste Skjermkort driver.

- Nyeste VIA 4v1 driver.



 

Ta med hovedkort og HDD - hvorfor HDD og HK ? Jo fordi noen på Hercules-forumet fant et liknende problem med ditt, relatert til harddisk kontrolleren.

 

Disse ligger gjerne som oppdatering på hovedkort produsentens hjemmeside - evt. kan man oppdatere direkte fra HPT evt. Promise.

 

Men ærlig talt... hvis dere ikke har spesielle problemer med engelsk/ svensk, så 'bryt' dere fram' uten og nøyes med og stå fast, eller rakke ned på folk som kjører et annet OS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...