Gå til innhold

Hva er galt med prosessoren min?

ELR

Anbefalte innlegg

Ok, nå begynner jeg å bli lei. Jeg har ikke problemer under vanlig bruk, men på benchmark yter ikke prosessoren min slik den burde.

Her er oppsettet mitt:

Athlon 64 3500+

Asus A8V Deluxe s-939

1024 MB Kingston 3200 Dual Channel RAM

ATI Radeon 9800 Pro

40 GB WD IDE systemdisk

200GB Seagate Barracuda S-ATA

Pioneer DVD-ROM

NEC DVD-Brenner

Diskettstasjon (!)

Philips 109B 19" CRT

I CPUmark 99 får jeg 242 poeng, i 3Dmark 2001 får jeg 19200 poeng. I Dacris Benchmarks 5.0 får jeg denne informasjonen som tilegg:

Bottleneck Information

Your memory is a little too fast for your processor. You may wish to upgrade your processor for better performance.

Your video card is just right for your processor.

Prosessorescore i Dacris er: 5030 DacriMarks

Har installert de nyeste 4in1-driverene, har ikke så mange programmer installert på maskinen heller, formaterte for et par dager siden. Har ikke SP2 installert, men alle oppdateringer utenom SP2 er på plass.

Mener at prosessoren min skulle gitt bedre ytelse testene enn den gjør.....

Har ikke problemer med f.eks. spill, kjører HL2 med prima grafikk, 1600 x 1200 oppløsning og greier, men det må være noe som ikke stemmer.

Har ikke overklokket i det hele tatt, og prosessoren står som 2202 MHz i systemet, så den er riktig.

Forslag noen? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvde Dacris Benchmark, og fikk:

Your memory is a little too fast for your processor. You may wish to upgrade your processor for better performance.

Jeg har da P4 3,4@4,0  ,  Corsair XMS 512MB PC3200 2-2-2-5

Raskere P4 CPU fås ikke kjøpt, så det skal godt gjøres :p

finnes vell en 3.8 ? men den prisen vil flå huden av de fleste.. :p ( vet ikke om 3.4 og 3.8 er basert på samme kjerne, men logikken tilsier vell at du vil få klokket 3.8'en ihvertfall litt lenger )

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Ok, nå begynner jeg å bli lei. Jeg har ikke problemer under vanlig bruk, men på benchmark yter ikke prosessoren min slik den burde.

Her er oppsettet mitt:

Athlon 64 3500+

Asus A8V Deluxe s-939

1024 MB Kingston 3200 Dual Channel RAM

ATI Radeon 9800 Pro

40 GB WD IDE systemdisk

200GB Seagate Barracuda S-ATA

Pioneer DVD-ROM

NEC DVD-Brenner

Diskettstasjon (!)

Philips 109B 19" CRT

<snip, snip>

Forslag noen?  :(

Har du prøvd CPU-id for å se om hardwaren er satt opp riktig? Sjekk at cpu-hastighet og minnestørrelse stemmer med det det skal være.

Og med forbehold at jeg ikke kjenner Sandra og venninnene hennes spesielt godt: Hvis testene tar hensyn til hd-ytelse så tror jeg den 40GB-systemdisken vil dra ned resultatet. Det er neppe årets modell?

Lenke til kommentar
finnes vell en 3.8 ?

Jøss! Det var jeg ikke klar over. Men som du sier, vil nok den drepe enhver lommebok.

Uansett kan man konkludere med at CPU ikke er flaskehals, bare det at benchen sier at du vil få bedre ytelse av å skaffe raskere CPU, og det kan nok stemme. Og dersom CPU er flaskehals, må det være halsen til et syltetøyglass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...