Gå til innhold

Lagre og formatere

Anbefalte innlegg

Morn morn :)

Jeg har for tiden noen problemer med PC-en min. Problemet er at på en eller annen måte har hundrevis av virus infisert datamaskinen og da tenkte jeg at siden jeg må fikse datamaskinen, så kan jeg likevel formatere uansett. Harddisken min er på 80 gb som er nesten helt full omtrent og jeg trenger å lagre ca 20 gb av det jeg har innpå datamaskinen.

Jeg tenkte jeg kunne overføre filene til en annen datamaskin jeg har i mellomtiden, men pga. virusene osv har plutselig alle drivere blitt vekke og jeg kan ikke installere nye, så dermed virker ikke nettverkskortet og for det meste ingenting annet heller nesten :cry:

Er det noen som vet hvordan jeg kan ta vare på 20 gb av harddisken min og formatere den, og deretter legge de 20 gb'ene innpå harddisken igjen?

Takker for svar på forhånd :whistle:

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp en ny disk. Det koster ikke mange kronene, og diskplass får man aldri nok av. Ta ut den gamle, installer systemet på en partisjon på den nye. (Pleier å lage 15-20 GB systempartisjon), installer antivirus og kjør windowsupdate/sikkerhetspatcher.

SÅ putter du inn den gamle disken, kopierer over data du skal ta vare på til en annen partisjon enn systempartisjonen på din nye disk. Deretter kan du formattere den gamle disken, og vips har du reint system med et fornuftig oppsett og mer diskplass enn da du begynte, for bare noen få hundrelapper!

Lenke til kommentar

eller bare koble den andre harddisken fra den andre pc'en i den pc'en du sliter med, flytte over, formatere den disken med virus, og legge alt tilbake

da trenger du ikke noen ekstra drivere, trenger ikke gå til innkjøp av noe som helst

har du ikke en ledig ide plass, kobler du bare ut cd-rom mens du flytter over filene, kobler inn cd-rom igjen slik at du får innstalert windows, kobler ut cd-rom igjen og på med harddisk o.s.v

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...