hereng Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Hei. Jeg har laget en siden www.hellstrompiano.no. Den siden vises helt fint i IE men når man skal åpne den i opera kommer bare kilde koden opp. Er det noen som vet hva dette kan være? //Petter Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Legg ut phpkoden du Lenke til kommentar
hereng Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Ja, men du skjønner den er sikkert ikek laget i komplett PHP, men den er ihvertfall lagret som en php fil. Det er frodi den er en sånn besøksteller i php på siden. Men dette er ihvertfall den koden som jeg bruker i index filen. Skjønner du noe av den og ser du evt noen feil? <html> <head> <title>Hellstrøm Flygel & Piano</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> </head> <frameset rows="214,*" cols="*" framespacing="0" frameborder="NO" border="0"> <frame src="meny.shtm" name="topFrame" scrolling="NO" noresize > <frame src="hoved.shtm" name="mainFrame"> </frameset> <noframes><body> </body></noframes> </html> <? require "includes/functions.php"; doQuery( "INSERT INTO statistic SET ip = '" . $_SERVER["REMOTE_ADDR"] . "'" ); ?> //Petter Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Kan ikke så mye om frames, men prøv å legg dem innen for <body></body> Lenke til kommentar
hereng Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Det hjelper ikke for det er noe med de frameset greiene som styrer hva som skal åpnes osv. du har ikke noe forslag på hvordan man kan evt lage den på en annen måte i php da? // Petter Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Hvis du skriver valid HTML hjelper det kanskje? Du må bruke frameset-doctype, btw. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Problemet er vel rett og slett at serveren ikke har støtte for PHP, eller at det er gjort noe kluss med hvordan filen serveres til nettleser. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Hvis jeg skulle gjette på noe så ville jeg gjette at filen serveres som text/plain (som er default på Apache-servere), og ikke text/html eller application/xhtml+xml. IE tolker ikke Content-Type-headeren, men det gjør Opera. Legg til denne PHP-blokken på toppen og prøv igjen: <?php header('Content-Type: text/html'); ?> Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Den sendes ihvertfall som text/html til Firefox her. EDIT: Ah. Topframen sendes som text/html, mens resten er text/plain. Skaff deg php på serveren, du. Endret 28. november 2004 av jorgis Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Lokaltog skrev: Hvis jeg skulle gjette på noe så ville jeg gjette at filen serveres som text/plain (som er default på Apache-servere), og ikke text/html eller application/xhtml+xml. IE tolker ikke Content-Type-headeren, men det gjør Opera. Legg til denne PHP-blokken på toppen og prøv igjen: <?php header('Content-Type: text/html'); ?> når phpkoden vises så er problemet selvsagt at koden ikke kjøres gjennom php parseren - headers-kode er isåfall irrelevant siden det uansett ikke kjøres. til trådstarter: har du kalt fila di for .php ? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 I tillegg til at den fila som skal ha PHP-kode inni seg må hete .php, så bør du ikke bruke ShortTags (a.k.a. <? ?>), men bruke den fullstendige <?php kode(); ?> Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Jeg ser ingen php kode på siden, noe jeg ikke har fått sett skikkelig? og iom at det funker i IE så virker det ikke som at php er problemet.. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Ser at phpkodene er borte nå. Begge frames har content-type: text/plain effekten av dette er den samme som om du tar en vanlig html side, renamer den til .txt. IE går imot bedre vitende og viser det som html likevel, mens andre bedre browsere viser den som det det er, tekst. Lenke til kommentar
hereng Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 Hei Sliter fortsatt med denne php-koden. Jeg har prøvd og forrandre og flytte på ting for at det skal fungere med når jeg gjør endringer så blir det bare en hvit side som kommer opp på internett. Det som også er litt rart er at nå jeg bare åpner php-fila på pc`en så kommer siden opp sånn som den skal men altså ikke på serveren og serveren har installert php for det bruker vi på noen andre funksjoner. Legger inn php- koden nedenfor <html> <head> <title>..</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html"> </head> <frameset rows="214,*" cols="*" framespacing="0" frameborder="NO" border="0"> <frame src="meny.shtm" name="topFrame" scrolling="NO" noresize > <frame src="hoved.shtm" name="mainFrame"> </frameset> <noframes><body> </body></noframes> </html> <? require "includes/functions.php"; doQuery( "INSERT INTO statistic SET ip = '" . $_SERVER["REMOTE_ADDR"] . "'" ); ?> Noen som kan hjelpe meg? //Petter Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 (endret) I opera får jeg hvertfall text/plain på begge frame-delene. EDIT: "Hovedframen" er text/html, mens de to delene blir text/plain. Kan det ha noe med at det er lagret som .shtm? Prøv å lagre som .php (om du har PHP) eller .html om der er ren HTML. Endret 4. juni 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
hereng Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 Jeg har skrevet text/html i begge sidene. Er det flere steder man må skrive det enn i headeren eller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Forresten, hvorfor ligger <style> i bunnen av koden, og ikke i headeren? Lenke til kommentar
hereng Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 Hmmm, ser ikke det jeg? :S.. Hvor ligger det da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 hereng skrev: Hmmm, ser ikke det jeg? :S.. Hvor ligger det da? Den nederste framen. Men for at vi skal kunne hjelpe må du gi litt mer detaljer. Bruker du PHP? Isåfall skal filene hete .php Bruker du bare HTML? Da skal filene hete .html Grunnen til dette er fordi browsere kjenner igjen ".html" som text/hrml i de fleste tilfeller. Hvis du bruker PHP så vil all PHP-kode bli kjørt før noe blir parset ut til surferen (Hvis filen heter .php vel og merke) Lenke til kommentar
hereng Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 Aha. Så hvis jeg endrer filnavnet på menyen og på hovedsiden til .php så kan det hende at det fungerer? Men må jeg da skrive om alle kodene til PHP eller fungerer det hvis jeg bruker html-kodene i en php fil? Men hvorfor fungerer siden i IE og ikke opera, hva er det som IE ignorerer side ndet fungerer der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå