Gå til innhold

TEST: Ni rimelige LCD-skjermer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grei test, men jeg kan ikke skjønne at dere ikke legger mere vekt på om skjermen har DVI kontakt.

Personlig kan jeg ikke skjønne at noen som kjøper en LCD skjerm ikke bruker DVI

tilkoblingen :hmm: Forøvrig var det synd at NEC 1770NX ikke "rakk" å bli med på testen.

Lenke til kommentar

Kan ikke se at Philips 170S5FS skjermen har noen DVI tilkoblingsmulighet på det bildet som ligger i testen. Finner heller ikke annet enn analog(VGA) tilkobling i produktarket til philips. Ingen av de nesten 50 Philips 170S5FS skjermene på skolen har det heller. Er det en feil et sted??

Endret av Dator
Lenke til kommentar
TJ: Ventet på det. Jeg ser mer enn nok etterslep på L550 idag. Jeg var ikke med på testen av 17-tommere i februar, så jeg kan ikke uttale meg om foskjellen. Så vidt jeg vet har heller ikke Eizo gjort noen endringer på den :hmm: Kanskje vi bare har blitt mer kresne?

Bra at dere valgte å være kritiske nå i hvert fall. Jeg leser så alt for mange innlegg her på forumet av brukere som ikke tar seg råd til å innrømme at skjermen de akkurat brukte surt oppsparte kroner på faktisk ghoster.

Etter mitt inntrykk er det omtrent bare 1770NX som har tilnærmet ingen tegn til etterslep om man setter en hardcore Q3-spiller til å teste den. Trist at denne ikke kom med, da den antakelig ville vunnet testen.

Dette bringer meg for øvrig over på et spørsmål:

Var det Øivind Dahle som testet L550 i februar ? Ser han står som artikkelforfatter for hele testen, men har han virkelig testet alle skjermene alene ?

Lenke til kommentar
Dette bringer meg for øvrig over på et spørsmål:

Var det Øivind Dahle som testet L550 i februar ? Ser han står som artikkelforfatter for hele testen, men har han virkelig testet alle skjermene alene ?

Nei

Vi var ganske mange faktisk. Tror vi var en 8 personer som lekte oss.

Lenke til kommentar

Kjempebra en en slik stortest.. :thumbup: Da er det vel bare å ringe TV2 og spørre om de vil kjøpe resultatene for et 5-sifret beløp :p

Bare en ting jeg stusset på:

Vi har valgt å ikke dele ut noen "mye for pengene"-utmerkelse, da alle de testede skjermene tilhører det rimelige segmentet av LCD-skjermer.

Mener dere at man ikke får noe særlig mer glede av den som kom best ut i denne testen enn den som kom dårligst ut?

Lenke til kommentar
Bare en ting jeg stusset på:
Vi har valgt å ikke dele ut noen "mye for pengene"-utmerkelse, da alle de testede skjermene tilhører det rimelige segmentet av LCD-skjermer.

Mener dere at man ikke får noe særlig mer glede av den som kom best ut i denne testen enn den som kom dårligst ut?

Jeg stusset også litt på det, helt til jeg kom til neste linje..

Stort billigere enn dette får du ikke LCD-skjermer, og vi mener du får mye for pengene samme hvilken av de anbefalte skjermene du velger.

I tillegg må man vel ta i betraktning at prisene var veldig annerledes da testen ble utført.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...