Mushaboom Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Uansett syns jeg Jørgen har gjort en god jobb med testen, og syns det er bra at han legger så mye arbeid ned i den, som han her har gjort. Var på ingen måte min intensjon å kritisere måte testen er utført på. Syns alle HW-testerene gjør en god jobb Lenke til kommentar
wotg Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Grei test, men jeg kan ikke skjønne at dere ikke legger mere vekt på om skjermen har DVI kontakt. Personlig kan jeg ikke skjønne at noen som kjøper en LCD skjerm ikke bruker DVI tilkoblingen Forøvrig var det synd at NEC 1770NX ikke "rakk" å bli med på testen. Lenke til kommentar
Dator Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Kan ikke se at Philips 170S5FS skjermen har noen DVI tilkoblingsmulighet på det bildet som ligger i testen. Finner heller ikke annet enn analog(VGA) tilkobling i produktarket til philips. Ingen av de nesten 50 Philips 170S5FS skjermene på skolen har det heller. Er det en feil et sted?? Endret 28. november 2004 av Dator Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Grei test, men jeg kan ikke skjønne at dere ikke legger mere vekt på om skjermen har DVI kontakt.Personlig kan jeg ikke skjønne at noen som kjøper en LCD skjerm ikke bruker DVI tilkoblingen Forøvrig var det synd at NEC 1770NX ikke "rakk" å bli med på testen. 1770NX er testet, bare ikke i denne testen. http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=11242 Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Denne: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=21045 er også flere kan se på. Kan sammenlignes med testvinneren. Har spilt en del hl2 på den og skal si det er meget lite etterslep, Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 TJ: Ventet på det. Jeg ser mer enn nok etterslep på L550 idag. Jeg var ikke med på testen av 17-tommere i februar, så jeg kan ikke uttale meg om foskjellen. Så vidt jeg vet har heller ikke Eizo gjort noen endringer på den Kanskje vi bare har blitt mer kresne? Bra at dere valgte å være kritiske nå i hvert fall. Jeg leser så alt for mange innlegg her på forumet av brukere som ikke tar seg råd til å innrømme at skjermen de akkurat brukte surt oppsparte kroner på faktisk ghoster. Etter mitt inntrykk er det omtrent bare 1770NX som har tilnærmet ingen tegn til etterslep om man setter en hardcore Q3-spiller til å teste den. Trist at denne ikke kom med, da den antakelig ville vunnet testen. Dette bringer meg for øvrig over på et spørsmål: Var det Øivind Dahle som testet L550 i februar ? Ser han står som artikkelforfatter for hele testen, men har han virkelig testet alle skjermene alene ? Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Hva med å legge alle skjermen inn i en waggon? Da blir det enklere å sammenligne priser. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Hva med å legge alle skjermen inn i en waggon? Da blir det enklere å sammenligne priser. Done. http://produkt.hardware.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=9436 Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Dette bringer meg for øvrig over på et spørsmål: Var det Øivind Dahle som testet L550 i februar ? Ser han står som artikkelforfatter for hele testen, men har han virkelig testet alle skjermene alene ? Nei Vi var ganske mange faktisk. Tror vi var en 8 personer som lekte oss. Lenke til kommentar
Vanessa Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Jeg vil gjerne se en test av 19" LCD skjermer også Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Kanskje vi bare har blitt mer kresne? Jeg tror heller at dere var for lite kresne før. Du finner sikkert to år gamle poster her med folk som mener at det ikke er "ghosting" på skjermen de har brukt 6000,- på. Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Skjermen støtter standarden sRGB, og med denne valgt, og BrightRegulator på var det ikke stort mer justering som må til. Hvorfor vil dere aktivere sRGB på en skjerm? Sørger ikke det bare for at skjermen får en mindre fargegamut ("arbeidsområde") å jobbe under? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Kjempebra en en slik stortest.. Da er det vel bare å ringe TV2 og spørre om de vil kjøpe resultatene for et 5-sifret beløp Bare en ting jeg stusset på: Vi har valgt å ikke dele ut noen "mye for pengene"-utmerkelse, da alle de testede skjermene tilhører det rimelige segmentet av LCD-skjermer. Mener dere at man ikke får noe særlig mer glede av den som kom best ut i denne testen enn den som kom dårligst ut? Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Bare en ting jeg stusset på:Vi har valgt å ikke dele ut noen "mye for pengene"-utmerkelse, da alle de testede skjermene tilhører det rimelige segmentet av LCD-skjermer. Mener dere at man ikke får noe særlig mer glede av den som kom best ut i denne testen enn den som kom dårligst ut? Jeg stusset også litt på det, helt til jeg kom til neste linje.. Stort billigere enn dette får du ikke LCD-skjermer, og vi mener du får mye for pengene samme hvilken av de anbefalte skjermene du velger. I tillegg må man vel ta i betraktning at prisene var veldig annerledes da testen ble utført. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) tror jeg hadde lagt til en 500 lapp og kjøpt NEC 1770NX jeg..istedefor testvinner. Endret 30. november 2004 av 2mass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå