djplaya Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Heisann.. Systemet mitt funket helt fint til dommedagen igår , da jeg skulle sette inn en ny disk , så kræsjet OS disken , og NTLDR blei fucka Så da var det bare og finne fram 2k Plata igjen. Problemet er at etter jeg har formatert har ikke ting fungert som de skal , systemet har en slik merkelig lagg inniblant , prøvde og starte et spill igår kveld og pcn hang seg 30sek før noe i det hele tatt skjedde. Da snakker jeg bilde,lyd,mus. Alt hang seg, frøs. Jeg har lagt inn drivere for lyd , grafikkort og HK. Kjørt windows update , sp4 og alle sikkerhetsoppdateringer , har også Norton Antivirus 2005 og Ad-Aware. Noen som i det hele tatt har peiling på hva problemet mitt kan være ? Eller som har hatt samma problemet selv ? Når jeg sitter og hører på musikk , så kan maskinen henge seg et par sek bare det kommer et msn vindu opp. Er ganske irriterenes , pluss at jeg ikke får gjort det jeg skal På forhånd takk for all hjelp Mvh Kim Lenke til kommentar
djplaya Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Har nå tatt Memory test , MemTest86 , lot den gå i 20min uten at jeg fikk noen feil. Er også cpu som går drastisk opp inniblant og gjør så det henger seg , noen som vet hvorfor dette kan være faktum ? Mvh Kim Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) "Harddisken" lagger når dem blir varme.. Kjenn på harddisken din etter litt spilling.. Endret 28. november 2004 av ballemann Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Har du kjørt full test på hardisken din? Kan vera den som har problem. Klare PCU å levera nok straum? (Dersom det var PSU som gav forlite straum hadde vel maskina restarta istaden for å henga/lagga?) Har du prøvd å fjerna den nye disken og sjå om problemet forsvinn. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Jeg har hatt det samme problemet før, da var det psu Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 "Harddisken" lagger når dem blir varme.. Kjenn på harddisken din etter litt spilling.. Hva er varmt? Ser at seagate diskene mine kommer nesten oppi 60. er det varm? opplever noe samme. Pcen fryser plutselig helt og fortsetter etter ei stund. av og til må jeg restarte. Hører innimellom rare klikke lyder fra den ene. lurte på om det kunne være dårlig kontakt. bruker funke greit igjen etter jeg har trykt inn kablene og starter opp igjen Lenke til kommentar
likferd Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) "Harddisken" lagger når dem blir varme.. Kjenn på harddisken din etter litt spilling.. Hva er varmt? Ser at seagate diskene mine kommer nesten oppi 60. er det varm? opplever noe samme. Pcen fryser plutselig helt og fortsetter etter ei stund. av og til må jeg restarte. Hører innimellom rare klikke lyder fra den ene. lurte på om det kunne være dårlig kontakt. bruker funke greit igjen etter jeg har trykt inn kablene og starter opp igjen 60 grader er varmt ja. Harddiskprodusentene bruker å oppgi maksimal driftstemperatur på 55 grader. Endret 29. november 2004 av likferd Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Planlagt å skaffe coolermaster stacker 4in3 modul så tenker det hjelper. samle alle diskene mine i en slik. tenker luftgjennomstrømmen blir ellers i kabinettet og Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Systemet mitt funket helt fint til dommedagen igår , da jeg skulle sette inn en ny disk , så kræsjet OS disken , og NTLDR blei fucka Så da var det bare og finne fram 2k Plata igjen. Kan du fortelle litt nærmere hva som skjedde. Fortell også hvordan du har satt opp hardisken(e). Også litt mer om systemet. Fant du ut av dette problemet med en merklig fil som du hadde tidligere? Fortell.. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Hva er varmt? Ser at seagate diskene mine kommer nesten oppi 60. er det varm? opplever noe samme. Pcen fryser plutselig helt og fortsetter etter ei stund. av og til må jeg restarte. Hører innimellom rare klikke lyder fra den ene. lurte på om det kunne være dårlig kontakt. bruker funke greit igjen etter jeg har trykt inn kablene og starter opp igjen 60!! det er veldig varmt!! mer enn anbefalt.. min ene ligger på 28 og den andre på 31 hos meg.. komponentene skal ikke bli varmere enn at du kan ta på de, det er en fin regel, 60 grader er temmelig ubehagelig å ta på. levetiden blir også drastisk redusert når den er så varm! ta frem en drill, borr noen hull og sett i ei vifte! eller flere.. Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 lol, kanskje det ja, men hadde ikke sett pent ut lian-li pc6070b kabinettet mitt. tenker jeg satser på 4in3 modulen. ligger til vanlig på 56-57 grader med døra på. må fixe no med varmen inni kabinettet, ikke bare diskene som dør. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Neste gang du får ntldr missing, ikke formater. boot med cden, gå i doss. Nå husker jeg ikke nøyaktig de to kommandoen, trykk "?" så "enter" så for du opp komandoene som støttes- det er noe med fix bootdrive - så velger du vilken partisjon disken ligger på, det andre du kan prøve på er fix mbr (fixmaster boot reckord) Å for å slippe dette neste gang ta en backup av boot filene du på en diskett Ntldr, NTDETECT.COM & boot.ini her fant jeg det: New hard disk drive being added If you are attempting to add a new hard disk drive to the computer make sure that drive is a blank drive. Adding a new hard disk drive to a computer that already has Windows installed on it may cause the NTLDR error to occur. If you are unsure if the new drive is blank or not try booting from a bootable diskette and format the new hard disk drive. Corrupt boot sector / master boot record. It's possible your computers hard disk drive may have a corrupt boot sector and/or master boot record. These can be repaired through the Microsoft Windows Recovery console by running the fixboot and fixmbr commands. Endret 29. november 2004 av simalarion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå