Gå til innhold

Hvordan skjøte kab.vifte strømledning?


Anbefalte innlegg

Min kabinettvifteledning er ikke lang nok for mitt nye hovedkort. Er det bare å få tak i 3 små ledninger av samme tykkelse og liksom skjøte dem på? Med bruk av elektrikkerteip osv. Noen som vet hvor man kan kjøpe slike tynne ledninger og hvilke "specs" dem skal ha?

 

Det må være noen der ute som har gjort dette før og kan tipse meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wow..takk for svar. Enklere kan det ikke være! :yes:

 

Jeg var redd jeg måtte drive å kappe og skjøte med teip og greier....

 

Den forlengeren selger dem sikkert i vanlige databutikker også, siden det blir litt dyrt med frakt fra en nettbutikk liksom. Når jeg bare skal ha en forlenger til 19 kr LOL

Lenke til kommentar

jeg har aldri loddet før og har ikke noe slikt utstyr. Jeg vil gjøre det enklest mulig liksom. Problemet mitt med frontkablene er at dem er satt sammen av HP i en enkelt kontakt som er festet til hk. Mens på det nye hk så er det lagt opp til at powerswitch, powerled, hddled har hver sine kontakter. Så det jeg trenger å gjøre er å få tak i noen slike enkle kontakter, kappe mine egene kabler og koble dem sammen med dem enkle kontaktene slik at jeg får koblet dem til mitt nye hk.

 

I en databutikk her forleden lo dem av meg og sa jeg var den eneste som hadd spurt om dette. Det vanligte var å kjøpe nytt kabinett osv. Men jeg vil bruke mitt HP kabinett da dette er svært lydisolert og bygget for et kjølig indre.

 

Noen som har erfaringer med mitt problem?

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
Det er jo lett å lodde sammen to kabler hvis du har loddebolt. For å isolere kan du bruke limpistollim hvis du har dette. Teip er en dårlig erstatning.

Limpistol du liksom. Det blir sikkert ikke grisete engang.

Hva med å bruke krympestrømpe? Når man først har loddebolt, så er jo dette det beste alternativet.

Lenke til kommentar
Det er jo lett å lodde sammen to kabler hvis du har loddebolt. For å isolere kan du bruke limpistollim hvis du har dette. Teip er en dårlig erstatning.

Du kan kjøpe krympekabel til å isolere med. Artikel nr. 32-4229 hos Claes Ohlson

 

Samt legge de ulike skjøtene litt forskøvet ca 10 20mm.

Lenke til kommentar
Heisann! ser du trenger kobling til kablene til power sitch osv.. vet at før så solgte ihvertfall microplex et sett med brytere og leds.. som passer til de fleste kabinett.. kanskje det er noe for deg? de har det sikkert i salg enda

 

WOW..skal sjekke dette ut....takk for tips..om jeg ikke finner det selv..så ringer jeg dem i morra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...