gamer73 Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Min kabinettvifteledning er ikke lang nok for mitt nye hovedkort. Er det bare å få tak i 3 små ledninger av samme tykkelse og liksom skjøte dem på? Med bruk av elektrikkerteip osv. Noen som vet hvor man kan kjøpe slike tynne ledninger og hvilke "specs" dem skal ha? Det må være noen der ute som har gjort dette før og kan tipse meg. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Forlengelseskabel på Microplex. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Wow..takk for svar. Enklere kan det ikke være! Jeg var redd jeg måtte drive å kappe og skjøte med teip og greier.... Den forlengeren selger dem sikkert i vanlige databutikker også, siden det blir litt dyrt med frakt fra en nettbutikk liksom. Når jeg bare skal ha en forlenger til 19 kr LOL Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Da spør jeg videre..Finnes det slike ting for disse panelkablene også? powerswitchkabel, power led, hddled osv...? Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Det er jo lett å lodde sammen to kabler hvis du har loddebolt. For å isolere kan du bruke limpistollim hvis du har dette. Teip er en dårlig erstatning. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 (endret) jeg har aldri loddet før og har ikke noe slikt utstyr. Jeg vil gjøre det enklest mulig liksom. Problemet mitt med frontkablene er at dem er satt sammen av HP i en enkelt kontakt som er festet til hk. Mens på det nye hk så er det lagt opp til at powerswitch, powerled, hddled har hver sine kontakter. Så det jeg trenger å gjøre er å få tak i noen slike enkle kontakter, kappe mine egene kabler og koble dem sammen med dem enkle kontaktene slik at jeg får koblet dem til mitt nye hk. I en databutikk her forleden lo dem av meg og sa jeg var den eneste som hadd spurt om dette. Det vanligte var å kjøpe nytt kabinett osv. Men jeg vil bruke mitt HP kabinett da dette er svært lydisolert og bygget for et kjølig indre. Noen som har erfaringer med mitt problem? Endret 28. november 2004 av gamer73 Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Ja, jeg også vil anbefale deg å kjøpe nytt, men vil du bruke ditt gamle er det opp til deg. Stygt av dem å le av deg, du skal bare drite i å handle mer der Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Vel..dem lo ikke hånlig da....nesten mer overaskende latter... Men en kamerat av meg har muligens tillgang på noen gamle kabinetter som han skal klippe ut det jeg trenger....håper han finner noen som passer... Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Det blir mye mekking skjønner jeg Lykke til i allefall! Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Det er jo lett å lodde sammen to kabler hvis du har loddebolt. For å isolere kan du bruke limpistollim hvis du har dette. Teip er en dårlig erstatning. Limpistol du liksom. Det blir sikkert ikke grisete engang. Hva med å bruke krympestrømpe? Når man først har loddebolt, så er jo dette det beste alternativet. Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Det er jo lett å lodde sammen to kabler hvis du har loddebolt. For å isolere kan du bruke limpistollim hvis du har dette. Teip er en dårlig erstatning. Du kan kjøpe krympekabel til å isolere med. Artikel nr. 32-4229 hos Claes Ohlson Samt legge de ulike skjøtene litt forskøvet ca 10 20mm. Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 jo, dere har jo rett, men limpistollim har alltid fungert bra til meg, og det har ikke blitt noe søl. Faren er jo at det holder ikke evig alltid. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 takk..skal sjekke ut clasen Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Heisann! ser du trenger kobling til kablene til power sitch osv.. vet at før så solgte ihvertfall microplex et sett med brytere og leds.. som passer til de fleste kabinett.. kanskje det er noe for deg? de har det sikkert i salg enda Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Heisann! ser du trenger kobling til kablene til power sitch osv.. vet at før så solgte ihvertfall microplex et sett med brytere og leds.. som passer til de fleste kabinett.. kanskje det er noe for deg? de har det sikkert i salg enda WOW..skal sjekke dette ut....takk for tips..om jeg ikke finner det selv..så ringer jeg dem i morra Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 JIPPI...tror jeg fant det. http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...I3PF60&toc=3480 Dette kan jeg sikkert bruke? ikke sant? jeg bare spleiser mine kabler med disse slik at kontaktene passer sammen med det nye hk...må nok skjøte uansett men det blir bare gøy det Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 vent nå litt...sånn så det står på siste link jeg la inn fra microplex..så kan jeg bare bytte disse med det jeg har på kabinettet nå. det er jo 2 led samt 2 brytere (jeg trenger bare en da)..da slipper jeg å skjøte noe som helst...JIPPI! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå