Schnickaschnicka Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Jeg lurer på hvis jeg kjøper en mobil med netcom youngtalk, og jeg ikke ringer sp mye. Er det bra? Da må jeg betale 120 kr mnd pluss det jeg ringer for. ca 300 kr mnd. Men jeg får den 10 desember lønn, og da vil jeg ikke bruke hele lønna mi på mobil, jeg vil ha litt igjen. Men det er vel vanskeligere å ha kontroll på hvor mye man ringer. Jeg, og foreldrene mine grubler fælt på dette. Lenke til kommentar
KvaqK Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Her roter du litt. YoungTalk koster 200kr i mnd. og du kan ringe eller sende sms for hele beløpet. Da har du kanskje litt mere kontroll enn et vanlig fast abonnement. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 NetCom youngtalk er slik at du betaler 200 kr hver måned og kan bruke hele det beløpet. Dessuten får du 30 grati sms og 5 mms gratis pr måned. Det er NetCom ActiveTalk som koster 129 kr pr måned. Her må man betale det man ringer på etterskudd. Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 det er det jeg mente. men jeg vil ha bra mobil til ikke så dyrt. Er det da bra å velge netcom active talk, eller er det vanskeligere å holde kontroll på hvor mye man ringer, og få høye telefonregninger? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 kjøper du et abonnoment uten begresninger så krever det en viss selv disiplin av deg. hvor gammel du er og forbruk forteller gjerne hva du burde ta. jeg tror du burde ta Young talk. Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 men da blir det så dyrt. jeg ringer ikke mye. er pc'gris sitter mye på den. Bruker det bare fra og til jobben osv Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 da er vel kontant kort fra talkmore,mobyson eller noe bedre. hvis du ikke bruker den særlig, så argumenterer du bare for å kaste bort enda mer penger ved å få abonnoment. Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Dessuten får du 30 grati sms og 5 mms gratis pr måned. Fra netcom.no: Fordeler med YoungTalk: Ingen månedsavgift Inkluderer 30 SMS per måned Inkluderer 10 MMS per måned Inkluderer Personsvar Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 det er det jeg mente. men jeg vil ha bra mobil til ikke så dyrt. Er det da bra å velge netcom active talk, eller er det vanskeligere å holde kontroll på hvor mye man ringer, og få høye telefonregninger? For det første så får man ingen bra telefon "til ikke så dyrt" (som jeg regner med du mener billig". For det andre: Om du må spørre folk som ikke vet hva du heter og ikke minst ikke vet hvor gammel du er om vi tror du klarer å holde styr på et telefonabonnement (regner med du har kontantkort nå) så vil jeg tro at du kan få problemer med det. Å kjøpe en subsidiert telefon (m/abonnement) er jo ikke noe annet en avbetaling (hvertfall i mine øyne). Du skal kjøpe et abonnement du overhodet ikke trenger for å få en telefon nå fordi du ikke har råd til den uten abonnement (og ikke er interessert i å vente). Da kan du jo kjøpe telefonen med abonnement (be om nytt nummer) og bare la det simkortet ligge i en skuff og fortsette med ditt nåværende abonnement (og nummer). Da får du telefonen billig(ere) og du slipper å tenke på løpske telefonregninger. Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 jeg har ikke simkort nå, men hvis jeg kjøper et nytt for 400 kr eller noe sånt, så putter jeg den inn i den nye mobilen jeg kjøper, men da må den ikke være operatørlåst. Er det slik det foregår? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 jeg har ikke simkort nå, men hvis jeg kjøper et nytt for 400 kr eller noe sånt, så putter jeg den inn i den nye mobilen jeg kjøper, men da må den ikke være operatørlåst. Er det slik det foregår? eeehm, sim-kort koster ikke 400 kroner. Dersom du kjøper et sim kort og setter inn i mobilen så blir den ikke låst da. unskyld at jeg spørr, men hvis du ikke har abonnoment, hvorfor skal du da ha enten a925 eller nec 616v? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå