ratm Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Hei Jeg det finns helt sikkert et annet spørsmål for slikt, men regner med at data nerder (Posetivt) har litt peiling på tv og dvd. Vel uansett så skal jeg kjøpe meg en Tv og en dvd spiller. Har ca 12000 kr å rutte med, men jeg behøver ikke å bruke alt. (Det er andre ting jeg trenger også) Har sett at Elkjøp har tilbud på en Phillips 32 Widescreen, er denne bra? Har mest lyst på en tv med flat biledrør. Er dette nødvendig? Jeg må også ha en dvd spiller. Den må klare svcd (vcd?). Har mange filmer på cd nå. Håper mange kan hjelpe meg, trneger en ny tv til jeg flytter på hybel til høsten... Takker for alle svar... Lenke til kommentar
unwill Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Jeg kan nok ikke hjelpe deg så mye, men jeg har god erfaring med Sony Widescreen TV'er... veldig bra bilde. Bare et par spørsmål... 1. hvor skal du flytte til? 2. Har du noe bra lyd? For hvis du ikke har det er det kanskje bedre å gå litt ned i bilde og opp i lyd hvis du skjønner... Lenke til kommentar
ratm Skrevet 29. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2002 Skal flytte på hybel i Lillehammer (Hva har dette å si) Lyden er ikke så viktig. Har ikke noe surround system, men dette greier jeg meg uten. Når jeg kjøper en tv prioterer jeg lyd. Har hørt at Sony er gode på lyd, men at phillips er bedre på bilde. Så forresten en Thompson widescreen med innebygd dvd til ca 12000.. Er det noen her som har erfaring med Thompson? <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: ratm på 2002-05-30 00:31 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: ratm på 2002-05-30 00:56 ] Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Flatt bilderør er ikke noe must, men da slipper du refleksjoner fra lys i rommet, som gjør at TV`en trenger mer lysstyrke for å gi samme bilde. Ikke en nødvendighet, da du betaler noen tusen ekstra for det, men pent. Har selv hatt toppmodellene til Philips og Sony hjemme, og en billigere Sony Trinitron og Philips. Har også vært med på testing av TV-apparater. Sony gir et skarpt bilde, men fargene er ikke like fyldige som hos Philips. Philips sitt bilde er rett og slett mer behagelig å se på. Går ut i fra at du skal se etter en 50hz-TV, og da er ikke bildekretsene så viktig, men Philips har et enormt forsprang på 100hz-teknologi. For all del, ikke kjøp en gammel 100hz-modell, trege prosessorer gjør at bildet får etterslep ved fartsfylte sener. Ved 50hz er forskjellene mindre. Prioriterer du bilde ville jeg holdt en hånd på Philips, når det gjelder lyd, er det riktig det du sier om Sony, de har et lite forsprang der. Forskjellen er ikke stor, men noe "klarere" og mer fast lyd på de fleste Sony-modellene. Thomson har greie modeller, og er alt over et greit valg, men prøv å sammenlign modeller i butikken. Vil ikke anbefale å kjøpe DVD-spiller innebygd i TV`en. Eneste fordellen er at du sparer plass, alt annet med det er en ulempe. Sjekk på qxl.no for gode tilbud på både TV og DVD hvis du ikke sverger på å kjøpe nytt. Kjøper du nytt, så SJEKK PRISER!!!! Kan være enormt å spare. Sparte selv 8000,- på min TV. Elkjøp pleier å ha greie priser, men ingen regel uten unntak.... Legg en 9-10000,- i TV, og en 2-3000 i DVD-spiller. Sørg for at den tar CD-R, det er det faktisk ikke alle som gjør. Pioneer har noen knallgode i den prisklassen, men Sony sine er også et godt kjøp. Hold deg unna "ukjente" billig-merker, da du får kvalitet deretter.... Som sagt sjekk QXL på i allefall DVD-spiller. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Hva med en Videopossjektor? Da trenger du bare en laptop og et lerret. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Quote: Den 2002-05-30 19:38, B|Real skrev:Hva med en Videopossjektor?Da trenger du bare en laptop og et lerret. Til under 12000,-? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Quote: JohnnyKnoxwille skrev (2002-05-30 20:05):Til under 12000,-? Ja... Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Som du kan bruke til å se på andre tider enn mellom 23.00 og 04.00 på vinterstid? :smile: Hvor kan man få kjøpt det du snakker om? Har riktig nok sett prosjektor til 6-7000,- uten lærrret og bærbar PC med DVD-spiller til 5-6000, men kvaliteten på noen av delene var jo helt laber.... Prosjektørene i den prisklassen er jo som regel helt latterlige med tanke på lysstyrke, kontrast og bildekvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå