meastp Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Hei! Har kommet over noen artikler på nettet som mer eller mindre viser hvordan man kan lage en windows 95/98 live CD som laster alt over i RAM (Ramdrive). Det jeg savner mest med 95 (evt. 98) er jo selvfølgelig muligheten til å spille: Command & Conquer Gold Edition (Tiberium Dawn + Covert Operations) Command and Conquer: Red Alert (Da tenker jeg selvfølgelig på nettverksspilling.) Er det noen som har forsøkt dette og kan gi meg noen råd på veien? Kilder: Link 1 Link 2 Hvilke problemer vil jeg få dersom jeg installerer windows 95 på en annen partisjon? Hvilke filer må jeg ta backup av? Vil det ikke fungere å dual-boote? Sikkert flere av dere som har et godt, gammelt spill som ikke støttes under XP. Da hadde det jo vært fint med LiveCD/Ramdrive? Endret 28. november 2004 av meastp Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Kan ikke svare deg på dette men det går da fint å spille ra i xp. Du må kjøre de i Windows 95 compatibility mode. Går helt fint her i allefall :Edit La merke til at du la vekt på nettverkspilling. Hvilken protokoll brukte ra og c&c? IPX? Endret 28. november 2004 av Carnifex Lenke til kommentar
meastp Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Det stemmer, begge brukte IPX. Jeg er klar over at man kan laste ned en patch til XP, men det er jo multiplayer som er gøy! Lenke til kommentar
meastp Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Det største problemet jeg har er dersom jeg skal bruke denne CD'n på flere forskjellige PC'er. Det gjelder altså drivere: Hvordan kan jeg installere drivere manuelt så de er klare og kan brukes uten omstart av PC'n ? Er det stor forskjell på Windows 95 og Windows 98 når det gjelder drivere? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Det stemmer, begge brukte IPX. Jeg er klar over at man kan laste ned en patch til XP, men det er jo multiplayer som er gøy! Enig med deg. Disse spillene er helt klart klassikere. Jeg liker likevel best RA2 som funker som en kule i XP. Tok det frem igjen forleden og har spilt både RA2 og Yuri's revenge siden. Utrolig gøy og spesielt hvis det samles en liten gjeng. Eneste fordelen jeg ser med generals og zero hour er coopen. (og en smule bedre grafikk da) Lenke til kommentar
meastp Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Nah, Generals og Zero Hour var en meget stor skuffelse (for meg)... (EDIT: Er jo ok som spill, men de har ikke retten til C&C-navnet) Er klar over RA2, spilte det sist for to uker siden med 7 stk. på LAN. Men jeg vil ha C&C multiplayer-support, og det vet jeg funker under 95/98. Derfor vil jeg lage denne "LiveCD"en. Skulle hatt litt hjelp til spørsmålene mine, kan selvfølgelig lage en "guide" i etterkant så andre kan gjøre det samme... Endret 29. november 2004 av meastp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå