Gå til innhold

S775 P4: 3.0, 3.2 eller 3.4...

opresterud

Anbefalte innlegg

Skal ha ett Asus P5AD2 Premium med 1GB minne. Problemet er å velge CPU. 3.6GHz'en blir både for dyr og for varm. 3.0, 3.2 og 3.4 er alternativene. Maskinen skal være en familie maskin, og ikke "hardcore" i noen bestemt retning. Litt spilling, bilde og videoredigering osv.

På jobben har jeg en 3.0 Northwood som er overklokket til 3.2, helt uten problem. Den har egentlig en helt kurrant ytelse.

Men hvordan er det med Prescot CPUene? Har noen av de overklokkingsegenskaper slik at de kan pushes 10% på FSB uten ekstra kjøling? Og hvordan er det med temperaturen? Mener å huske at Prescot 3.4GHz på S478 ble karakterisert som en svak oppgradering fra 3.2GHz.

Litt rotete dette her, men essensen er at jeg ikke har peiling på om det er noe poeng å velge kjappere enn 3.2 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, det er omtrent det jeg har tenkt også, men så er det dette med holdbarhet fremover... Uansett, kjøpt rimeligere nå, så føles det "bedre" å oppgradere senere :)

Klart, maskinen skal brukes til litt heavy ting som MPEG2 komprimering, men det skjer kanskje ett par ganger i månede, og da kan den stå natta over uansett...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...