opresterud Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Skal ha ett Asus P5AD2 Premium med 1GB minne. Problemet er å velge CPU. 3.6GHz'en blir både for dyr og for varm. 3.0, 3.2 og 3.4 er alternativene. Maskinen skal være en familie maskin, og ikke "hardcore" i noen bestemt retning. Litt spilling, bilde og videoredigering osv. På jobben har jeg en 3.0 Northwood som er overklokket til 3.2, helt uten problem. Den har egentlig en helt kurrant ytelse. Men hvordan er det med Prescot CPUene? Har noen av de overklokkingsegenskaper slik at de kan pushes 10% på FSB uten ekstra kjøling? Og hvordan er det med temperaturen? Mener å huske at Prescot 3.4GHz på S478 ble karakterisert som en svak oppgradering fra 3.2GHz. Litt rotete dette her, men essensen er at jeg ikke har peiling på om det er noe poeng å velge kjappere enn 3.2 Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Hvis det kun skal være en familiepc, merker de neppe forskjell fra 3,2 til 3,4 Ta det som passer økonomien best du, og bruk heller pengene på mer ram, eller bedre skjermkort. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Jepp, det er omtrent det jeg har tenkt også, men så er det dette med holdbarhet fremover... Uansett, kjøpt rimeligere nå, så føles det "bedre" å oppgradere senere Klart, maskinen skal brukes til litt heavy ting som MPEG2 komprimering, men det skjer kanskje ett par ganger i månede, og da kan den stå natta over uansett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå