Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Objektivet er testet i det nyeste "Fotografi". Får bra kritikk på optikken, noe svakere mekanisk.

Det er IKKE testet på et 20D, så det er vanskelig å trekke bastante slutninger av den testen.

Som det også er skrevet i Fotografi, så må man teste den spesifikke kombinasjonen kamera/objektiv for å få et riktig bilde.

 

Men jeg tviler jo på at det er direkte dårlig på et 20D da... :whistle:

Lenke til kommentar

Du skriver et Tamron AF, hvis du får samme objektivet i EF innfatning skal det fungere fint med 20D. 20D tar både EF og EF-S, og de fleste store objektivprodusenter ( Canon, Sigma, Tamron, Tokina ) produserer som oftest en EF innfatning til sine objektiver.

 

Nå er det godt mulig at den AF som er brukt i objektivnavnet er autofokus og ikke den AF innfatningen som Nikon bruker!

Lenke til kommentar

Jeg bruger selv blandt andet et Tamron 28-300 på mit EOS20D, fungere godt :)

Ingen problemer.

 

Tamron gør som Sigma, objektiver til Canon, Nikon osv, så man skal bare have et med Canon EF fatning,... de skriver normalt CA bagefter i pris-indekser,..dette indikere CANON EF.

Der er flere udgaver af hver objektiv fra Tamron og Sigma.

 

vh Jan

Lenke til kommentar

Hm. Det virker som om dere snakker om ulike ting?

Som om den opprinnelige spørsmålsstilleren, genesis, lurer på om det er mulig å skru fast Tamron-objektivet på Canon 20D. Det er mulig, dersom man bestiller den versjonen som er lagd for Canon (EF). Så hvis det er det du lurer på (genesis), vet du ihvertfall det.

En annen sak er hvor bra bildene blir med dette objektivet på 20D - og det er vel det Åkken Bom mener vi ikke vet noe om inntil vi har sett en test av dette.

Mulig jeg har misforstått dere alle sammen nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...