Gå til innhold

TOTALT Lydløse harddisker!

Anbefalte innlegg

Venter faktisk bare på å få bredbånd.

Jeg selger SDSL men kan ikke få det selv :sad:

Ellers er det vel en uting å "gå ut fra" at alle har bredbånd. Det blir vel noe av det samme som om hvis jeg lager websider for IE og de ikke virker i NS da "får du få deg IE" ikke sant? :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv Telehor ADSL og det er ikke mye å skryte av, men det er værtfall bedere en ingen ting! Men når jeg skal flytte hjemmafra, eller værtfall blir lærling om 1,5/2 år skal få opp 1mb, 1,5mb eller 2mb SDSL, men det kommer ann på pengene jeg tjener! *glede seg*

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-30 14:32, TrygveD skrev:

har en wd 80 og 120gb, og vil ikke si at de er stillegående assa :smile:

men .. det er jo seff relativt.

Nå står Chieftech servertoweret mitt på gulvet, inntill veggen med fullstendig dempet med dempematter, og med litt lavt viftestøy. Tydligvis at dette overdøver harddisken, for jeg kan med hånden på hjertet si at det er kun vifta til PSU jeg hører.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hvorfor er det så ille da? Kult å se de blidene igjen.. Lurer bare på om de harddiskene lever enda.. Hehe.

Selv har jeg bygd en slags kasse til HD`ene mine. Kassa har jeg skjært ut av vanlig byggskum. Har plassert ei 80mm vifte i den ene siden, så varme er ikke noe problem. Jeg hører fremdeles litt lyd men resultatet var uhyggelig bra! :smile: Skal prøve med isopor også når jeg gidder.. Mulig det tar støyen enda bedre.

Tegnet bildet av greia mi finner dere HER. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

LarsC skrev (2002-11-14 13:17):

Argh! Denne tråden er et halvt år gammel! Drit i å grave opp eldgamle tråder.

Hva er galt med og grave opp i gamle tråder?

Moddisene har selv sagt at det er bedre at vi graver opp en gammel en i stedet for og opprette en ny en.

Lenke til kommentar

Siden en eller annen gik hen å bumpa denne tråden får jeg vel nesten ta å skrive en liten follow-up.

Det hele funka som f. I ca 4 måneder, så ingen tegn til kondensdanning. Men så plutselig begynte en av diskene å krangle. Jeg poppa posen, og så at postkortet jeg hadde lagt mellom "magene" på de to diskene var fuktig i kantene. Kjørte begge diskene i friluft et par dager, og så døde den disken som hadde begynt å fuske fullstendig. Poppa selve disken, og så at den hadde en liten container med fuktighetsabsorberene stoff i en liten lomme inni. Denne var mettet for fuktighet. (Liten pose med pulver, samme stoff som ligger i nye klær og skoesker av og til.) Den andre disken slapp med skrekken, har fått et par bad sectors, ellers lever den i beste velgående. Det virker som den luften som allerede var i posen er problemet her, jeg klarer ikke å tenke med til hvordan jeg kan lage dette i tilnærmet fullstendid vakum. Det eneste jeg kan tenke meg som kanskje funker er å bruke en form for plastellin, som har bra varmeledningsevner. Da vil en iallefall utelukke kondens fra luft utenfor disken, men jeg er usikker på om luften inne i selve kammeret inni disken vil skape problemer på samme måte, og jeg har ikke råd til å finne det ut... enda.

Ever

Lenke til kommentar

Interessant prosjekt... Lurer på om jeg skal prøve dette selv (med en 250 mb HDD, selvfølgelig). Noen som vet om det hadde gått hvis jeg hadde fylt diskens underside (der hvor alle chippene er) med silikon, og limt fast alle kabler med det, med andre ord, forseglet (eller støpt den) inn i silikon.

Da ville vel ikke kondens være noe problem? Jeg regner med at det hulrommet inni disken ikke inneholder så veldig mye fuktighet som kan kondensere, eller hva? Er det ikke tilnermet vakum der?

Lenke til kommentar

Hele poenget med a putte de i vann var jo å bruke et medium som lett absorberer varme, ikke sikker på egenskapene til silikon, men om det isolerer, istedenfor å lede, blir nok diskene alt for varme, ja. Det var derfor jeg var ute etter en eller annen form for varmeledende plastillin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...