Maynard Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Hei. Har et problem med å få installert Kings Quest 8 på maskinen. Da jeg trykker på Install-linken kommer denne meldingen opp: 16 bit Windows Subsystem C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. The system file is not suitable for running MS-DOS and Microsoft Windows applications. Choose 'Close' to terminate the application. Noen tips om hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
bboy Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 er det deg på chat.no maynard? Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Har du XP? Hvis det ikke funker er det bare å bytte det i butikken... Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 problemet som nevnes her er at KQ8 er DOS(?) spill, mens du p[rover aa kjore det under Win2ki/WinXP som ikke har noe DOS. Det jeg kan anbefale deg er aa installere en DOS emulator, eller du kan installere Virtual PC/VMware og kjore DOS under en emulert datamaskin, og derfra installere KQ8. BTW: Kings Quest 6 er bare helt genielt....Tror det kom ut for over 10aar siden. Ingen ting er som gode gamle spill. Frankie Singapore Lenke til kommentar
avalencia Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Du kan prøve med Dosbox: http://dosbox.sourceforge.net/download.php?main=1 Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 DOS emulatorer etc. er ikke noe poeng på KQ8, KQ6 var det siste DOS baserte Kings Quest spillet. Både KQ7 og KQ8 er Windows spill. KQ7 baserer på WinG for å vise bitmaps raskere enn standard GDI, en slags forløper til DirectX (for 2D). KQ7 kom i "de glade" Win3.1 dagene. KQ8 er vel 3D basert (DirectX) og kom i 1998 mener jeg. Har i hvertfall kjørt dette på Win98. Har du forsøkt å kjøre det i kompatibilitetsmodus i WinXP? (høyreklikk startikonet, Properties->Compatibility). Evt. sjekk på www.sierra.com om du finner noe info om dette på WinXP. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Hmmm... Kings Quest! Ahh. mimre! Siste KQ jeg spillte er nummer 4 tror jeg. (Og space quest I-III, quest for glory I-III, police quest I, larry I-VII (sans IV) etc.) Det var tider. Btw: Win3.1 er DOS, mens DOS er en integrert del av Win98. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Nei Win3.1 er definitivt ikke DOS (du kan ikke kjøre Win3.1 applikasjoner i DOS....), og DOS er ikke mere integrert i Win9x enn det var i Win 3.1 (selvom det ser slik ut). Dette begynner å bli litt off-topic, men det finnes en bra og gammel bok som beviser og beskriver alt dette her. Mener den er skrevet av Andrew Schulman, og heter noe som "Windows 95 Secrets", gitt ut på IDG forlag. (tatt rett fra hukommelsen, så sikkert med mange feil, men det er i nærheten) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå