Gå til innhold

Mac vs. PC? AMD vs. Intel?


Anbefalte innlegg

Hva er egentlig dette? Hvorfor må folk på død og liv misjonere? Hva er det i vår natur som befaler oss å trøkke det vi synes om whatever ned over hodet på andre? Se bare på Jehovas vitner? De er over alt og gauler om frelsen og "de utvalgte". Skulle tro de ikke hadde annet å gjøre! For ikke å snakke om kirken i gode gamle dager. Da freste de rundt og hugget hodet av folk som ikke hadde samme mening som dem. Det var kun det de mente som var det riktige må vite. Om de ombestemte seg eller drev med "litt annet på si", det haddde ikke så mye å si. Bare alle andre gjorde som de sa.

 

På samme måte ser jeg hele tiden en pågående misjonsvirksomhet fra ulike leire innen IT og internett. Felles for denne misjoneringen er måten det gjøres på; ved å rakke ned på evt. alternativ.

 

Og her er vi fremme ved poenget for denne posten. Jeg leste nyheter på Macrumors.com da jeg kom over følgende lille perle:

 

A computer without a Microsoft operating system is like a dog without bricks tied to its head.

 

Det er jo så poetisk.

 

-KJ :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er egentlig dette? Hvorfor må folk på død og liv misjonere? Hva er det i vår natur som befaler oss å trøkke det vi synes om whatever ned over hodet på andre?

Mye av årsaken er M$'s ufine bruk av nesten-monopol-situasjonen til å kontrollere markedet.

 

Når man gjennom jobben setter opp maskinspesifikasjoner, stryke Windows fra listen, sender liste til firmaet og får tilbake lista for godkjenning med Windows ført opp igjen, da blir man litt irritert.

 

Når man stadigvekk kommer bort i Word-dokumenter, WMV-filer og andre M$-spesifikke ting, når dette er helt unødvendig, da blir man også litt irritert.

 

Når folk er så uvitende, da velger man å benytte sjangsen til å påpeke at det finnes faktisk fullgode alternativer, sånn for å lette litt på det ignoransens slør som dekker store deler av befolkningen.

Lenke til kommentar

"Mac vs. PC? AMD vs. Intel?"

*homre* er ikke Mac PC? Synes pc står for personal computer jeg, og mac er da vitterlig en datamaskin...

 

On topic:

Det jeg skrev over har jo egentlig en del med saken å gjøre. PC betyr ikke en datamaskin med windows innstallert, det er simpleten en personlig datamaskin. Synes det er litt synd at folk forbinder PC med datamaskin med windows... Dessuten synes jeg det er irriterende at man liksom "må" ha en PC med Windows på for å kunne kjøre det meste.

Lenke til kommentar

Tre svar, og ikke en eneste tok poenget med posten min? Jaja...

 

Jeg kunne jo ha skrevet Mac vs. IBM PC, da, men regnet med at de fleste skjønte hva jeg snakket om.

 

SÅ for dem som lurer: Posten min dreide seg om hvorfor i innerste granskogen man føler behovet for å rakke ned på dem som har tatt et annet valg enn seg selv? Sånn som JBlack over her som kan fortelle at M$ bare er teit på grunn av deres standarder og monopolsituasjon. Hvorfor må man på død og liv fortelle oss andre om hva man synes?

 

«A computer without a Microsoft operating system is like a fish without a bicycle»

 

Når det gjelder denne så er vel den hentet fra en U2-låt og lyder egentlig noe sånt som "A woman needs a man like a fish needs a bicycle."

 

Arrester meg hvis den har annet opphav.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Et av hovedproblemene her er at de fleste kjøper seg et system (uansett merke) de har aldri prøvd noe annet og godtar heller ikke at det finns noe bedre enn akkurat det de har , dette skal forsvares med nebb og klør .

Så har du de som "hater" en produsent og som ofrer alt på å sverte denne , uansett om de vet de har galt eller ei .

Dette er ikke et problem bare her men over alt , se feks på kjøp av bil , kjenner mange der som feks kun har kjørt Opel i hele sitt liv og dermed finnest det ikke noe alternativ og de er heller ikke villig til å diskutere det heller , men velger kun å rakke ned på alle de andre merkene .

Så har du en gruppe som har fått et såkalt "mandagsprodukt2 og blitt veldig skuffet , skifter til et annet merke og alt fungerer , dermed er det første de prøvde bannlyst for evig tid .

Så problemet er vel ganske så sammensatt , men hovedproblemet her på forumet er vel egentlig todelt , der enhar en stor gruppe som kun har prøvd det ene alternativet og dermed er det best fordi de har det og en (heldigvis) liten "gruppe" som i sitt hat mot produsenter lager et "korstog" der oppgaven kun er å sverte denne :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...