Stianrau Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Lurte på om det er noe ytelse og vinne med eget lydkort?? kjører for tiden med on board audio, har jeg noe og vinne på og kjøpe meg eksternt lydkort?? tenker litt på FPS og div. erfaringer?? Lenke til kommentar
chil Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 hmm blir du gla hvis du får 320 fps i et spill isteden for 310fps?, hvis nei. Å du ikke ønsker bedre lyd ikke kjøp nytt lydkort Lenke til kommentar
Stianrau Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 sliter hverken med frames, eller dårlig lydkvalitet. Men hva anbefalles, og hvorfor?? (ikke for å være vanskelig, men bare lurer) Lenke til kommentar
shabador Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Husker når Soundblaster Audigy kom ut (Ikke Audigy2). Det var da snakk om at takket være det lydkortet, ble prosessoren avlastet med rundt 40% i forhold til når man brukte et "vanlig" lydkort. Vet ikke om dette stemmer nå lenger. Men uansett... Med et skikkelig lydkort, får man ihvertfall bedre lydkvalitet, både med tanke på at bedre lydkort klarer å drive bedre høytalere og headset, samt støtte for EAX3 eller andre "omgivelses-lyd-teknologier" Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Gikk over til onboard lyd da jeg kjøpte abit nfs 2.0 eller hva det nå heter igjen. Kvaliteten er ganske lik den jeg hadde på mitt hercules fourtissimo 7.1, men jeg har ofte lurt på hvordan det står til med cpu belastningen. http://ad.doubleclick.net/adi/N2537.cnet.c....11.27.21.18.50? gamespot.com utførte et test med onboard og eget lydkort, og kom frem til at det rett og slett kommer an på kvaliteten på onboard-kortet. Jeg lurer iallefall på om jeg skal gå tilbake til eksternt lydkort, er det noe vits med tanke på ytelse?? Noen erfaringer?? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 http://ad.doubleclick.net/adi/N2537.cnet.c....11.27.21.18.50? gamespot.com utførte et test med onboard og eget lydkort, og kom frem til at det rett og slett kommer an på kvaliteten på onboard-kortet. Sjokkerende konklusjon... Men var det nødvendig å linke til en reklame? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Det er fremdeles bedre å kjøre med et eget lydkort som regel (det avhenger jo av hva onboard du bruker). Derimot er ytelsesendingen meget liten. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå