Gå til innhold

Hjelp til Cool'n'Quiet

Portalol

Anbefalte innlegg

jahallo. sitter her midt på natta og prøver å få til C'n'Q....

Ingen Cool'n'Quiet meny dukker opp i BIOS.

Tror jeg har prøvd sånn ca. alt.

HK: EPoX 8kda3+

CPU: amd 64 3400+ (socket 754)

har tatt ut så jeg bare har 1 rambrikke.

har satt på minimal strømstyring.

innstallert nyeste drivere + flashet til nyeste bios.

(Radiatorvifta står tilogmed i CPU-Vifte-hølet)

Noen som vet no mer jeg kan prøve?

Edit: Ja, jeg har lett gjennom hele biosen Sink. ;D

Endret av AmmO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du lest bruksanvisninga til HK? Kanskje må du trykke CTRL+F1 elns i bios for å komme inn i Advanced Bios?

Lenke til kommentar

pain, er du rar? tror du ikke jeg har lest gjennom den? ser det ut som om jeg ikke har gjort noe som står der? :/

er liksom en grunn til at jeg spør :hm:

Edit: Polarbastard: Fant ikke no om no avansert bios i manualen.... :hmm:

Edit2: Manualen var god for noe iallefall, fant ut hvor det skal stå "AMD K8 Cool'n'Quiet control"

Edit3: Jeg har Nforce 3 chipset, har det noe å si?

Endret av AmmO
Lenke til kommentar
pain, er du rar? tror du ikke jeg har lest gjennom den? ser det ut som om jeg ikke har gjort noe som står der? :/

er liksom en grunn til at jeg spør :hm:

Edit: Polarbastard: Fant ikke no om no avansert bios i manualen.... :hmm:

Edit2: Manualen var god for noe iallefall, fant ut hvor det skal stå "AMD K8 Cool'n'Quiet control"

Edit3: Jeg har Nforce 3 chipset, har det noe å si?

Jeg skjønner frustrasjonen din. Jeg har også lest Cool'n'quiet guiden og jeg sliter også med å få det til å funke. Når jeg aktiverer den piper det bare fra pc'en min. Fatter ikke hva det kan være. Står ingenting om dette i manualen til hovedkortet mitt(Abit kv8 Max3)

Lenke til kommentar

Du har samme hovedkort (EPoX 8KDA3+ S754) som meg, men jeg bruker 2 stk minnebrikker og kan derfor ikke bruke Cool'n'Quiet. Men, da jeg installerte hovedkort driverene samt C'n'Q driverene og satte på minimal strømting frøs maskina når jeg startet opp - så noe aktivitet (med 2 minnebrikker) ble det hvertfall :)

Men får å komme tilbake til Windows måtte jeg i BIOS og sette C'n'Q til "Disable" så ikke maskina skulle fryse etter Windows hadde bootet (vil tro det var da C'n'Q skulle starte å virke)

Så du kan titte litt i BIOS og se om du finner noe C'n'Q der. Jeg har hvertfall funnet det, så det er bare å lete litt ;)

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Finner ikke no C'n'Q i BIOS.

Er du klar over at i den nyeste BIOSen ligger cool'n'quiet funksjonen under Power BIOS Features???

Står ram brikken i dimm 1???? BIOS lukker funksjonen hvis du bruker dimm2 eller dimm3.

Bare les det geniale svaret eg fikk fra EPoX da eg spurte når de skulle fikse BIOSen slik at du kunne bruke flere minnebrikker på hket og fortsatt ha c'n'q:

Dear sir

The motherboad was be design the dimm2 and dimm3 were memory share

buffer,If

run the Cool'n'Quiet function the system will unstable,so the Bios close

this function when dimm2 and dimm3 be used .

God engelsk??? :no:

Lenke til kommentar

Dear sir

The motherboad was be design the dimm2 and dimm3 were memory share

buffer,If

run the Cool'n'Quiet function the system will unstable,so the Bios close

this function when dimm2 and dimm3 be used .

God engelsk???

Nei, det er helt tragisk hvor mye dårlig engelsk det vanker blandt supportgutta hos de forskjellige produsentene. Det hadde vært morro å lage en tråd der alle kunne sitere ubegripelige mailer de har fått opp gjennom tidene!

Lenke til kommentar

Vel, jeg har 8KDA3+ jeg også, og har ikke hatt store problemer med AMD Cool 'n' Quiet. Jeg har AMD 2.2 GHz 3200+, men det skulle ikke utgjøre noen forskjell...

I manualen (eller et annet sted) står det at C 'n' Q bare fungerer når du har brukt ett minnespor, men jeg har brukt to minnespor og C 'n' Q fungerer greit det. Når det gjaldt installeringa av C 'n' Q så hadde jeg ingen problemer den ANDRE gangen jeg prøvde. Første gengen jeg prøvde ville den ikke installere noen av de "driver utilities" som fulgte med på driver-CD-en. Jeg startet CD-en på nytt og på nytt, jeg reboota til og med PC-en, men "driver utilities" ville fortsatt ikke installeres. Siden antivirus var en del av "driver utilities", som jeg ikke fikk installert, resulterte det i at jeg måtte reinstallere *host* windows xp *host* og derfor installere alle driverene på nytt. Først DA ville "driver utilities" installeres. Jeg fikk installert C 'n' Q, selv med to minnebrikkespor brukt, og etter det har CPU-tempen gått et par grader ned i tillegg til at CPU-vifta har gått ned noen desibel.

Jeg har ingenting å si på EPoX-HK-et, men det følger med en litt rar CD.

Jeg vet ikke hva du kan finne på å gjøre, men du kan jo prøve å reinstallere OS hvis du gidder det. Det hjalp for meg...

Lenke til kommentar

Vel, jeg har 8KDA3+ jeg også, og har ikke hatt store problemer med AMD Cool 'n' Quiet. Jeg har AMD 2.2 GHz 3200+, men det skulle ikke utgjøre noen forskjell...

I manualen (eller et annet sted) står det at C 'n' Q bare fungerer når du har brukt ett minnespor, men jeg har brukt to minnespor og C 'n' Q fungerer greit det. Når det gjaldt installeringa av C 'n' Q så hadde jeg ingen problemer den ANDRE gangen jeg prøvde. Første gengen jeg prøvde ville den ikke installere noen av de "driver utilities" som fulgte med på driver-CD-en. Jeg startet CD-en på nytt og på nytt, jeg reboota til og med PC-en, men "driver utilities" ville fortsatt ikke installeres. Siden antivirus var en del av "driver utilities", som jeg ikke fikk installert, resulterte det i at jeg måtte reinstallere *host* windows xp *host* og derfor installere alle driverene på nytt. Først DA ville "driver utilities" installeres. Jeg fikk installert C 'n' Q, selv med to minnebrikkespor brukt, og etter det har CPU-tempen gått et par grader ned i tillegg til at CPU-vifta har gått ned noen desibel.

Jeg har ingenting å si på EPoX-HK-et, men det følger med en litt rar CD.

Jeg vet ikke hva du kan finne på å gjøre, men du kan jo prøve å reinstallere OS hvis du gidder det. Det hjalp for meg...

Har volten på cpuen gått ned til 1,2 volt og multiplikatoren til en 5,6 med to minnebrikker?????? Då må du fortelle meg ka i * du har gjort altså.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...