StianTm Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 hei. i oppstarten har jeg to opperativ system og velge mellom, så jeg må trykke enter på den ene, og jeg har bare et opperativ system ;???? hvordan fjærne den ene? mvh stianTM Lenke til kommentar
ReWinD Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Høgreklikk på my computer -> Advanced -> Startup & Recovery (settings knappen) -> Edit knappen. fjern den linja som du ikkje bruka. Husk å lagre fila. Dette kan vere farlig, då maskina sansynnleg vis ikkje vil gå inn i OS viss du fjerna feil linje. Viss begge linjene er identiske er det ingen fare. Lenke til kommentar
StianTm Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 hmmz, gi meg en litt bedre forklaring a, helst norsk:P hehe! er ikke noe advanced her ass, ikke på nosk en gang.. hehe! Lenke til kommentar
slackies Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 hmmz, gi meg en litt bedre forklaring a, helst norsk:P hehe! er ikke noe advanced her ass, ikke på nosk en gang.. hehe! høyreklii på min datamaskin -> egenskaper-> Avansert -> oppstart og gjennopprettning (innstillinger). der fjerner du linja du ikke skal ha. klarer du ikke å finne min datamaskin og har winXP uten klassisk visning finner du den på startmenyen. Mer går faktisk ikke å forklare Lenke til kommentar
slackies Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 hmmz, gi meg en litt bedre forklaring a, helst norsk:P hehe! er ikke noe advanced her ass, ikke på nosk en gang.. hehe! alternativet er at du går på startmenyen -> kjør. skriv så: notepad c:\boot.ini hos meg ser det slik ut: [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect hvis jeg hadde itilegg win98 ville det sett noe slikt ut: [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows 98" /noexecute=optin /fastdetect de uthevede linjene måtte jeg da slettet får og fjerne win98 i oppstarten. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Windows problemer/spørsmål tar vi i den tilhørende kategorien... Flyttes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå