Gå til innhold

God LCD-TV til svigers

Anbefalte innlegg

Om dette blir helt feilpostet, bør vel posten flyttes til Annet om hardware, men dette gjelder jo tross alt en skjerm:

Foreldrene til kjæresten min lurer på å skaffe seg en LCD-TV. Da har jeg stilt meg frivillig som mellomledd for å prøve å finne ut litt om hva som kan være bra til en god pris. Og selvfølgelig for å styre unne Elkjøp-feller og lignende.

De trenger en LCD-TV mellom 20-26", prismessig sikkert lurest med 23" eller 26". Den bør ikke være veldig bred, med brede høyttalerelementer på siden av skjermen.

Videre skal det selvfølgelig være en god TV å se på. Jeg har skjønt at kvaliteten på LCD-TVer kan variere noe når det gjelder mørke fargetoner og lignende.

Den kommer til å fungere som en normal TV, ingen HDTV eller Hifi-krav her. Normal TV-bruk, se på DVD-filmer fra en Asono DVD/DivX-spiller, og sannsynligvis også en Playstation 2, muligens Xbox senere, kommer an på hvor heldig minstemann er til jul og sånt.

Pris har jo selvfølgelig også noe å si.

Jeg har funnet en Sony 23" fra itbutikken, som koster 13600,- +frakt. Dette syns de var en akseptabel pris, så veldig mye mer enn det blir nok ikke aktuelt.

Jeg har også sett en del av testene på DinSide, men jeg har hatt vansker med å finne akkurat de modellene som er testet der. Kanskje bare jeg som er dårlig til å lete, men...

DET jeg lurte på var om noen av dere hadde noe lurt å komme med? Enten om dere har egen/kjentes erfaring, eller vet om gode tester, eller generelt gode merker når det gjelder LCD-TV. Det svigers har blitt fortalt (fra Elkjip eller no), er at Sony er "best", fordi de har veldig god innsynsvinkel på skjermene sine. Min oppgave blir da å kunne finne/bevise at andre merker godt kan være like gode/bedre enn kun Sony.

Setter pris på ALLE forslag/tips!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...